"ההפחדות בנוגע לאמזון – מעיתונאים שרוצים לראות דם ברחובות"

דברי בעלי ישרס, שלמה אייזנברג, בפאנל בנושא נדל"ן מניב במסגרת כנס הנדל"ן של משרד ארנסט אנד יאנג • דודו זבידה, מנכ"ל מבנה: "עסק שבחיים לא איכנס אליו"

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

כיצד מגיבים בעלי הקניונים ומרכזי המסחר לכניסתה של רשת אמזון לישראל? בכך עסק היום (ב') פאנל נדל"ן מניב בכנס נדל"ן 2019 של ארנסט אנד יאנג ( EY ישראל). את הפאנל הנחתה איטה קולדצקי, שותפה ואשת תחום הנדל"ן ב-EY, ונדמה שהדברים המעניינים ביותר בנושא נאמרו מפיו של המשנה למנכ"ל ' ביג מרכזי קניות ', חי גאליס. 

"יש פה הגזמה מוחלטת סביב הגעת אמזון לישראל. שוק ההון הגיב בהיסטריה לפרסומים, אבל הכול זה פופוליזם ורצון של עיתונאים לראות דם ברחובות", אמר גאליס במהלך הפאנל. "אמאזון זו תחרות, אבל הישראלים קונים אונליין כמו משוגעים גם לפני אמזון. אמזון יגיעו, ובסך הכול יצטרפו  לא תהיה פה שואה, הקניונים ימשיכו לקבל לקוחות. אנחנו בני אנוש ויצורים שרוצים וצריכים לצאת מהבית. צריך לייצר לאנשים את הסיבות להגיע למרכזי הקניות, ומוטלת עלינו החובה לעשות שינויים ולהתמודד ולעשות התאמות למה שהקהל רוצה. רשתות שלא יודעות להתמודד עם זה קורסות ופושטות את הרגל".

דבריו של אבי לוי, מנכ"ל מליסרון (בעלי קניוני עופר),נשמע אחרת לגמרי: "כמו שמדינת ישראל ידעה לטפל בגופים הגדולים במשק וחוקקה את חוק הריכוזיות, יודעת לטפל בכוח הגדל של הבנקים והקימה ועדות להגבלת כוחם, המדינה צריכה לעצור את המפלצת שקמה עלינו, שקוראים לה אמזון. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמסבסדת את אמזון: אירופה התעוררה וביטלה את הפטורים, באמריקה בית המשפט הפדרלי החליט שכל מוצר שנקנה באינטרנט יש עליו מס. כמו שהמדינה בחנה את אובר ובחרה שלא לאפשר לה לפעול כאן, ותוקפת את הנושא של Airbnb, אני חושב שהמדינה צריכה להתעורר ולבחון את העניין לפני שהמפלצת הזו תהיה גדולה מדי".

"לא מבין את המודל של WeWork. כשיראו מודל רווח – ארוץ אחריהם"

באותו פאנל נשאלה שאלה מעניינת נוספת: האם פריחת החללים המשותפים בישראל, ובעקבותיה פריחתן של החברות המציעות חללים כאלו, באמת כדאית כלכלית? דיון בנושא התפתח היום (ב') במהלך פאנל שנערך במסגרת 'כנס נדל"ן 2019' של משרד ארנסט אנד יאנג ( EY ישראל) במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

בעלי חברת ההשקעות ישרס , שלמה אייזנברג, אמר במהלך הכנס: "אני מוכרח לומר שאני לא מבין את המודל של WeWork. אין ספק שזה מודל מלהיב וחדשני, אבל אני לא רסואה שהוא מרוויח כסף". אייזנברג המשיך ואמר כי "היתרון של התחום הזה הוא השוכרים הקטנים, שיצמחו בחממה שלהם ואז יעברו אלינו. כש- WeWorkיראו מודל של רווח אני ארוץ אחריהם".

גם דודו זבידה, מנכ"ל מבנה (מבני תעשייה בעבר) התייחס לנושא במסגרת הפאנל ואמר: "כשיש הצלחה כולם רצים, והיום יש לנו 70 אבות טיפוס של חללים משותפים בישראל. זה עסק מקצועני, ואני בחיים לא אכנס אליו כמו שלא איכנס למלונאות. זו שיטה אחרת לגמרי, שעובדת על טכנולוגיה אחרת ועל ווייבּ אחר, ואני רק צריך להשתלב בזה ולא להתחרות בזה. הרבה עסקים רק רצים על הוויב. אין ספק שזו חוויה אדירה".

בפאנל, 'נדל"ן מניב - איך להמציא את עצמך מחדש', השתתפו גם ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב ישראל, חי גאליס, משנה למנכ"ל ' ביג מרכזי קניות ', אבי ורטהיים, יו"ר אלוני חץ נכסים והשקעות, בנג'י זינגר, סגן נשיא WeWork ישראל, עוזי לוי, מנכ"ל מליסרון ורמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן.

כנס הנדל"ן של EY ישראל נערך זו הפעם ה-12, ומשתתפים בו כ-800 איש. השנה הוא מתקיים בשיתוף משרד עו"ד שטיינמץ הרינג גורמן, והוא יכלול ארבעה מושבים, שני פאנלים והרצאות מקצועיות בנושאי נדל"ן.


אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובקבוצת מבנהדודו זבידהביג מרכזי קניותמליסרוןארנסט אנד יאנגWeWorkחי גאליסשלמה אייזנברגאבי לויישרס - חברה להשקעות בע"מאיטה קולדצקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...