נכנסה לתמ"א 38 וקרסה: חברת התשתיות מ. דיין בהקפאת הליכים

חברת התשתיות הוותיקה נכנסה בשנים האחרונות לפרויקטי תמ"א שהביאו לקריסתה; "נכנסנו לפעילות שלא היתה בתחום עיסוקנו העיקרי ונכשלנו"

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

חברת התשתיות הוותיקה מ. דיין הנדסה בניה ופיתוח נקלעה לחובות של 21 מיליון שקל ובית המשפט המחוזי מרכז הוציא לה צו הקפאת הליכים, לבקשת החברה. ההסבר המרכזי לקריסת החברה היא כניסתה בשנים האחרונות לבנייה של פרויקטים כושלים במסגרת תמ"א 38 , רחוק מאוד מהתחום שבו פעלה החברה.

בסוף השבוע (יום ה') מינה בית המשפט את עו"ד ישראל בכר לנאמן החברה לתקופה של חודש, עם אפשרות להארכה. השופטת, עירית  וינברג-נוטוביץ, הוציאה את צו הקפאת הליכים ומינתה את עו"ד בכר, חרף בקשתו של דיין למנות כנאמן את עו"ד אוריאל זעירא.

[quote]

חברת מ. דיין, בשליטת משה דיין, היא חברת תשתיות ותיקה בת 20 שנה.  היא בונה כיום ארבעה פרויקטי תשתית בסכום כולל של כ-50 מיליון שקל, הכוללים בריכות אגירה למים בראש העין ובבית שמש, מוזיאון פסיפס בלוד ובית הקשיש באופקים. חלק מהפרוייקטים נמצאים בשלבי גמר, והחברה קיבלה את רוב הסכומים שהובטחו לה בחוזים.

לפני כשנה החליט דיין להיכנס לטרנד החם של הקמת דירות במסלול תמ"א 38 . בדיעבד, כפי שמנהליה מודים כעת, "נכנסנו לפעילות שלא היתה בתחום עיסוקנו העיקרי. נכשלנו, הפסדנו סכומים גדולים, ונקלענו למצוקת מזומנים ונזילות".  

שני המיזמים העיקריים שסיבכו את החברה היו בניית בניין מגורים בן עשרות דירות ברחוב הנביאים 47 בבת ים, שם היא שימשה כיזם, וחוזה לבניית עשרות דירות ברחוב שורץ 15 ברעננה, שם היא פעלה כקבלן. שלשה בנקים הלוו לה 5.2 מיליון שקל, למימון המיזמים, ובהם הבינלאומי שהלווה לחברה 2.8 מיליון שקל ובנק לאומי שהלווה 1.2 מיליון שקל. שני הפרויקטים כבר לא בידי החברה.

לפני כשנה חתמה דיין  גם על חוזה לבניית בניין בן 22 דירות ברחוב האשל 17, במתחם שוק הפשפשים ביפו, כקבלן. היא היתה אמורה לקבל כ-25 מיליון שקל אולם הפרויקט התקדם באיטיות ולאחרונה החברה הוצאה החברה גם ממנו. דיין חתמה גם על חוזה להוספת 6 דירות לבניין בתל אביב ( תמ"א 38 /1)  אולם גם הוא כבר איננו בידי החברה.

מלבד החשיפה של לבנקים וחובת של מאות אלפי שקלים לעובדים ולרשויות המס, החברה נטלה בין השאר גם אשראי חוץ בנקאי למימון הפעילות. בין היתר, היא חייבת 2 מיליון שקל לאדם בשם מיכאל אסדו.

הנאמן בכר יפעל כדי שהחברה תסיים את מיזמי התשתית. החברה מעריכה שארבעת המיזמים יניבו רווח כולל של 5.7 מיליון שקל, סכום שיוכל לכסות כ-25% מהחוב הכולל שנוצר כתוצאה מהכניסה הכושלת לבנייה למגורים. בנוסף, דיין שיעבד לבנקים פיקדונות אישיים במאות אלף שקלים וכן את ביתו הפרטי. בנוסף, הוא נתן לנושים שונים, ששמותיהם לא פורטו בבית משפט, ערבויות אישיות על סך 10.5 מיליון שקל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי במחוז מרכזתמ"א 38מ. דיין הנדסה בניהאוריאל זעירא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...