יפו: הבית הסקוטי יהפוך להוסטל של רשת סלינה; תשקיע 30 מ' ש'

לחלופין, התמורה השנתית על הנכס תהיה בגובה 20% מהפדיון השנתי, אם יעלה על 30 מיליון שקל • החברה השוכרת התחייבה לקבל אישור לאכלוס הנכס בתוך 36 חודשים

שיתוף הכתבה
יפו: הבית הסקוטייפו: הבית הסקוטי

"הבית הסקוטי" ברחוב יפת ביפו יהפוך להוסטל של רשת ההוסטלים הבינלאומית "סלינה": חברת YBOX שבבעלותו של איש העסקים יעקב גורסד, הודיעה לרשות לניירות ערך כי סיכמה לאחרונה על השכרת 3,500 מ"ר מהמתחם שבבעלותה, שבו נמצא הבית הסקוטי, לרשת ההוסטלים - לתקופה של 13 שנים. מדובר בחלקה שעליה שישה מבנים המיועדים לשימור, ברחוב יפת 52 ביפו, ובכוונת החברה השוכרת להקים ולנהל את ההוסטל.
 
בהסכם שנחתם בין השתיים נקבע כי סלינה לא תשלם די שכירות במשך 36 חודשים, ולאחריה תשלם דמי שכירות חודשיים על פי אחד מהשניים (והגבוה מביניהם): חמישה מיליון דמי שכירות שנתיים, או 20% מסך הפדיון השנתי, ובלבד שסכומו יעלה על 30 מיליון ש"ח לא כולל מע"מ.

ההסכם מותנה בכמה תנאים מתלים, וביניהם קבלת היתר שיפוץ לצורך ביצוע עבודות התאמה או היתר בנייה לכלל הזכויות במקרקעין, "וזאת לא יאוחר מ-24 חודשים מהמועד שבו מסר השוכר לחברה את כלל התוכניות והמסמכים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה להיתר השיפוץ או היתר הבנייה", נכתב בהודעה. "החל ממועד מסירת החזקה, תעמיד YBOX לשוכר סכום של עד 30 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ לצורך ביצוע עבודות התאמה במושכר. השוכר התחייב כי יפעל לקבל אישור המאפשר את אכלוס המושכר בתוך 36 חודשים ממועד קבלת החזקה".

חברת YBOX רכשה 77.5% מהזכויות בקרקע, ששטחה הכולל הוא 4,400 מ"ר, באוקטובר שעבר תמורת 32.5 מיליון שקל. היקף זכויות הבנייה המוערך במקרקעין הוא כ-6,400 מ"ר - זכויות למגורים ומלונאות.

סלינה היא רשת הוסטלים שהוקמה על ידי היזמים הישראלים דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי. היא החלה את דרכה בפנמה, וכיום ישנם בדרום אמריקה יותר מ-50 הוסטלים שלה. לאחרונה החליטה החברה 'לעשות עלייה' וחתמה על הסכם שותפות עם קבוצת אמפא , שבמסגרתו תקים הוסטלים עם 5,000–7,000 מיטות בישראל.

גורסד, מנכ"ל ובעלי חברת YBOX: "עוד כשרכשנו את 'הבית הסקוטי' ביפו רצינו להביא למקום רשת מלונאית שונה מכל מה שהכרנו עד עכשיו, אך לא רצינו להפוך את המבנים לשימור למלון בוטיק חמישה כוכבים. בשנים האחרונות יפו עוברת תהליך מרענן שבו צעירים רבים מגיע אליה. הקונספט של רשת סלינה, המשדר חדשנות ורעננות, התאים בדיוק למה שחיפשנו ואני שמח שהצלחנו להגיע להסכם שבו שני הצדדים מרוצים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעיןYBOXיעקב גורסדהיתר שיפוץדניאל רודסבסקירפי מוסרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...