העליון: "אין עילה להתערבות" בנושא חלופה לשדה"ת המשלים לנתב"ג

הרכב של שלושה שופטים דחה העתירות נגד הליך בחירת החלופות, כולל חלופת חיפה • "רשויות התכנון נתנו פעם אחר פעם את דעתן ואת התייחסותן העניינית והמקצועית"

שיתוף הכתבה
נתב"גנתב"ג

בית המשפט העליון דחה את העתירות כנגד הליך החלופות שנעשה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לבחירת שדה תעופה משלים לנתב"ג. כזכור, החליטה המועצה הארצית בדצמבר 2018 להורות על הכנת תוכניות להקמת שני שדות משלימים, הן ברמת דוד שבצפון והן בנבטים שבדרום, במטרה לספק מענה לכמות ההולכת וגדלה של נוסעים העוברים בנתב"ג מדי שנה – אשר צפוי להיות אחד מנמלי התעופה הגדולים בעולם בשנים הקרובות.

"העמותה נגד שדות התעופה בעמק יזרעאל ומגידו" הגישה נגד ההחלטה עתירה לבג"צ, בבקשה לבטל את ההחלטה ולבצע הליך מחודש של בחינת חלופות לשדה הבינלאומי בלוד. עתירה נוספת לבג"צ, שהוגשה על ידי אדריכל מיכה רטנר, באה נגד דחיית חלופת חיפה על ידי המועצה הארצית.

השופטים ענת ברון, יוסף אלרון ועופר גרוסקופף כתבו בתשובתם לשתי העתירות כי "ניתן להבין את החששות, גם את הרצון להרחיק ממחוזותיהם של העותרים את שדה התעופה המשלים לנתב"ג שבתכנון; ומנגד את חפצו של העותר רטנר כי השדה המשלים יוקם בעיר חיפה. עם זאת סברנו כי אין הצדקה להתערבות מצידנו בשלב זה, לא בבחינת החלופות שהוצעו ונפסלו ולא בבחינת החלופות האחרות. 
העתירות הן מוקדמות לפי כל קנה מידה, ההלכה הפסוקה והרציונל שבצידה, ואין סיבה המצדיקה בענייננו לחרוג ממנה. מדובר בשלב של הכנת תוכנית מתאר ארצית מפורטת, וממילא זו לא הוגשה עדיין למועצה הארצית; ומשכך, טרם הגיע זמנה של הביקורת השיפוטית ביחס להליכים התכנוניים".

באשר לחלופת חיפה הוסיפו השופטים כי "נחה דעתנו שרשויות התכנון נתנו דעתן פעם ועוד פעם ואת התייחסותן העניינית והמקצועית לחלופה זו על שלל היבטיה, וכי לעת הזו אין עילה להתערבותנו גם בנושא זה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט העליוןהמועצה הארצית לתכנון ובנייההשופט עופר גרוסקופףהשופט יוסף אלרוןהשופטת ענת ברון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...