חשיפה: כך קיבלו קבלני ירושלים מגרש בשווי מיליוני שקלים

ארגון בוני ירושלים קיבל מעיריית ירושלים מגרש בשווי 2-3 מיליון שקל, כדי להקים עליו "בית קבלן" • מרכז הנדל"ן חושף את פרטי העסקה

שיתוף הכתבה
ירושליםירושלים

ארגון בוני ירושלים קיבל מעיריית ירושלים  מגרש בשווי הנאמד ב-2-3 מיליון שקל, כדי להקים עליו "בית קבלן" ראשון מסוגו בארץ. מליאת מועצת העירייה אישרה את העסקה בישיבה ערב הבחירות לכנסת, לפני פרישת ניר ברקת מראשות העיר. הארגון אמור לדווח לחבריו בשבוע הבא על פרטי העסקה, במסגרת אסיפה כללית שנתית. " מרכז הנדל"ן " חושף את פרטיה המלאים של העסקה. 

המגרש הוא בשטח 580 מ"ר בשכונת ארנונה - ברחוב אלבק פינת קדושי שלוניקי, מול שגרירות ארה"ב. המגרש מהווה חלק ממגרש גדול יותר, בבעלות הקבלן אלי מזרחי (לשעבר יו"ר הארגון בירושלים). מזרחי קנה את המגרש כשייעודו "בניית מוסד עדתי", וכבר לפני שנים אישרה לו העירייה לשנות את יעוד המגרש למגורים, בתנאי שהיא תפקיע לצרכי ציבור 580 מ"ר ממנו ללא תמורה. מזרחי בונה עתה על חלק המגרש שנשאר בבעלותו בניין בן 17 דירות יוקרה. 

בתום מו"מ ארוך בהשתתפות נציגי העירייה, מזרחי וראשי הקבלנים, סוכמה העסקה המשולשת הבאה: אלי מזרחי מעביר לארגון בוני ירושלים, ולא לעירייה, את 580 המ"ר שהיו מיועדים להפקעה; על המגרש יבנה הארגון בניין בן 3 קומות בשטח 850 מ"ר; הארגון יעביר לעירייה כ-35% מזכויות הבנייה במעין עסקת אחוזים (קומה אחת מבין שלוש בבניין); שתי הקומות האחרות יישארו בבעלות ארגון בוני ירושלים ויהפכו ל"בית קבלן" מקומי, ראשון מסוגו בישראל כאמור. יהיו בו משרדי הארגון, אולם אירועים וכנסים, חדרי ייעוץ ופעילות מקצועית. במו"מ על העסקה היו שותפים בין היתר יו"ר ארגון בוני ירושלים, חבר ההנהלה אילן גרודו ומנכ"ל הארגון יוסי שכטר. האדריכל הוא אמציה ארונסון. 

כולם מרווחים?

בעסקה זו מרוויחים לכאורה כל הצדדים: הארגון מקבל מגרש ללא מכרז; העירייה מקבלת ללא תמורה ובמקום מגרש ריק, קומה בנויה לשני גני ילדים, בתנאי שתסכים להגדיר את שתי הקומות לקבלנים כ"צרכי ציבור"; וגם הקבלן מזרחי מרוויח, בחשבון אחרון: הוא  מעביר לארגון את השטח שממילא היה אמור להעביר לעירייה ללא תמורה בעבור שינוי היעוד בעבר, והוא מקבל מוניטין בתור האיש שעוזר לארגון לבנות "בית קבלן".

ארגון בוני ירושלים מעריך את ההשקעה בבנייה בכ-7 מיליון שקל, כולל ריהוט ומחשבים לקומות הקבלנים וכולל כמובן בניית הקומה לגני הילדים. אחד ממקורות המימון יהיה מכירת משרדיו הנוכחיים והוותיקים של הארגון, כ-100 מ"ר ברחוב חבצלת 3 במרכז ירושלים. התמורה מוערכת בכ-800 אלף שקל עד מיליון שקל. כן ינצלו עודפים מקופת הארגון ומקוים גם לתרומות. מקור מרכזי בהתאחדות אישר מידע זה ל"מרכז הנדלן". לא ברור מדוע יממנו שני גופים אלו חלק מההשקעה, מאחר שמדובר בבית המיועד אך ורק לקבלני ירושלים. לדברי המקור, מחובתה של ההתאחדות לדאוג גם לפעילות הסניפים.    
      
לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםבית קבלןניר ברקתאלי מזרחייוסי שכטראמציה ארונסרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...