חזרה
להורדת אפליקציה

המדינה ביקשה להקים שכונה חילונית - אך אישרה מרפסות סוכה

בניגוד לבקשת משרד הבינוי והשיכון ועיריית בית שמש, חברת נמדר תבנה מרפסות סוכה בפרויקט הכולל 137 דירות בשכונת נוה שמיר

עודכן לאחרונה:
המדינה ביקשה להקים שכונה חילונית - אך אישרה מרפסות סוכה

בניגוד לבקשת שר הבינוי והשיכון עד לא מזמן יואב גלנט, ולעמדת ראש עיריית בית שמש עד לא מזמן משה אובטבול, יקומו מרפסות סוכה בשכונת נוה שמיר החדשה המוקמת בפאתי העיר. המרפסות יקומו בפרויקט הכולל 137 דירות שבונה חברת נמדר בשכונת נוה שמיר. כך עולה מהודעה שפרסמה השבוע הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שהפקידה את התכנית להתנגדויות הציבור. הנושא מהווה דוגמא למתח הגדול ולמחלוקת סביב אופיה של השכונה החדשה בבית שמש, שיועדה לציבור החילוני.

בישיבת הוועדה ב-18 בספטמבר אשתקד הודיע ראש העירייה (דאז) משה אבוטבול, שהוא מתנגד לבניית מרפסות סוכה במיזם החדש, שיגדילו כמובן את הביקוש של חרדים לדירות בפרויקט ועשויות לקבוע את אופי השכונה. אבוטבול אמר שהנושא הובא לדיון אצל השר גלנט ומנכ"ל משרדו דאז חגי רזניק, שהסתייגו אף הם מבניית המרפסות. נמדר, בשליטת בני נמדר, דחתה את פניות העירייה והשר והחליטה להתעקש על תוכניתה לבנות מרפסות סוכה.

[quote]

באותה ישיבה אמר נציג נמדר, כי הדירות מיועדות לציבור הכללי והדתי-לאומי. עוד אמר, כי ניסיון החברה בבנייה בערים אחרות מוכיח שגם משפחות חילוניות רבות מבקשות שתהיה להן מרפסת סוכה. ראש העירייה הודה כי אין לעירייה סמכות למנוע בניית מרפסות סוכות, והתכנית אושרה להפקדה. השבוע, עם פרסום ההפקדה, התברר כי גם המשפט המדבר על "הקלה של עד 40% מקו בניין קדמי בעבור מרפסות בלבד" נשאר במקומו. חריגת המרפסות היא שתאפשר את בניית הסוכות. בנוסף, אפשר יהיה לנייד מדירה לדירה את  זכויות מרפסת הסוכה; מי שמעל מרפסת הסוכה שלו יהיה גג (הפוסל את הסוכה) יוכל למכור את הזכויות לדיירים בקומה עליונה, להגדלת הסוכה שלהם.

מזה שנתיים מנסות העירייה והממשלה (משרד השיכון) לקדם בניית "שכונה חילונית" בת כ-5,000 דירות בעיר בית שמש, 2,400 מהן בשלב ראשון. העירייה אינה רשאית כמובן להפלות חרדים לרעה, ולכן נקטה בצעדים עוקפים. שמה של השכונה שונה מ"רמת בית שמש ה'" ל"נוה שמיר", על שמו של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר. התכניות קבעו שיקומו בשכונה בניינים בני 10 קומות, כדי להרתיע חרדים המתנגדים לשימוש במעלית שבת. כמו כן, נקבע שתהיה בריכת שחיה בשכונה.

אשתקד מכרה רשות מקרקעי ישראל מגרשים ל-540 דירות ראשונות בשכונה. חברת נמדר רכשה מגרשים ל-107 דירות, בבניינים בני 6 קומות, אולם העירייה אישרה לבנות 30 דירות נוספות, בבניינים של עד 9 קומות.

כל זה לא הרתיע חרדים. בכנס קונים-בכוח שנערך באחרונה התברר, שחלק ניכר מהם חרדים, בין השאר משום ש-50% מהדירות יהיו מוזלות, במסלול מחיר למשתכן . יש להניח שחרדים שאינם סומכים על מעלית שבת ירכשו דירות רק בקומות נמוכות.

לדברי רזניק, "שר השיכון גלנט ואנוכי, כששימשתי מנכ"ל המשרד, אכן ביקשנו שנוה שמיר תהיה שכונה מעורבת, ובין היתר לא יהיו בה מרפסות סוכה וכן יהיו בה סממנים אחרים של שכונה לא-חרדית, כגון בריכת שחיה. זאת, לאחר שבית שמש הלכה והתחרדה בשנים האחרונות ורצינו לראות בעיר שכונה מעורבת-כללית. גם העירייה היתה בדעה זו. עם זאת, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה היא הגוף הרשאי להחליט והיא הקובעת".

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search