מס הגודש בגוש דן מתקרב: אלקטרה נבחרה להקים, להפעיל ולתחזק 220 שערי אגרה
קבוצת אלקטרה זכתה במכרז להפעלת אתרי חיוב בשלוש טבעות מס סביב גוש דן; הפרויקט יכלול מערכות זיהוי מתקדמות, מרכז בקרה ושירות לקוחות, וצפוי להיכנס לתוקף ב‑2027. להערכת אלקטרה, סך התמורה הצפויה כוללת מענק בגין הקמת הפרויקט בסך של כ-400 מלש"ח וסכום נוסף לאורך תקופת הזיכיון המוערך בכ-850 מלש"ח
איתמר דויטשר מנכ"ל אלקטרה (טל גבעוני)קבוצת אלקטרה , בניהולו של איתמר דויטשר, זכתה במכרז של ועדת המכרזים הבין-משרדית לתכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של פרויקט הנוגע למס גודש באיזור גוש דן, כך מדווחת החברה היום (ב') לבורסה. מטרת הפרויקט, שיוקם מתוקף הוראות חוק מס להפחתת גודש התנועה באזור גוש דן, הינה להפחית את עומסי התנועה באזור גוש דן.
במסגרת הפרויקט, הזכיין (בבעלות 100% של החברה) יהיה אחראי על תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של כ-220 שערי אגרה, המהווים כ-140 אתרי חיוב ב-3 טבעות מסביב לגוש דן (טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית), מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תומכות, מערכות תקשורת, מערך שירות לקוחות, מרכז בקרה ועוד. תחילת ההקמה צפויה סמוך לאחר חתימת הסכם הזיכיון עם המזמינה.
להערכת החברה, סך התמורה הצפויה לאורך תקופת הזיכיון כוללת מענק בגין הקמת הפרויקט בסך של כ- 400 מיליון שקל, וכן סכום נוסף המוערך בכ-850 מיליון שקל לאורך תקופת הזיכיון.
מס הגודש מתוכנן להיכנס לתוקפו בשנת 2027. במסגרת התוכנית גוש דן יחולק לשלוש טבעות, פנימית, אמצעית וחיצונית, שכל אחת היא אזור תשלום שונה. בשעות 10:00-6:30 ישלם הנהג על חציית הטבעת החיצונית 10 שקלים, על חציית הטבעת האמצעית 10 שקלים נוספים וכך גם על חציית הטבעת הפנימית. בנסיעה לכל כיוון בשעות 19:00-15:00 ייגבה תשלום של 2.5 שקלים עבור נסיעה בטבעת החיצונית, 5 שקלים עבור נסיעה בטבעת האמצעית ו־5 שקל נוספים עבור הטבעת הפנימית.
התשלום המקסימלי ליום לרכב יעמוד על 37.5 שקל. על פי ההצעה, מוניות ישלמו רק 50% מהמס ללא תקרת חיוב יומית, ומשאיות ישלמו תעריף כפול ללא מגבלת חיוב. מכוניות עם תווי נכה ואופנועים יהיו פטורים מתשלום.
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה : "הזכייה במכרז להקמה ותפעול מערך מס הגודש סביב אזור גוש דן, הינה בהתאם לאסטרטגיה ארוכת השנים שלנו - תכנון, הקמה ותפעול פרויקטים, תוך הרחבה והעמקה של התמחות אלקטרה בתחום התחבורה. פרויקט מס הגודש הינו חדשני וייחודי בשוק הישראלי, והוא דורש יכולות מורכבות של הקמה ותפעול, לרבות הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות בסמוך לגשרים הרבים שיכלול הפרויקט.
"פרויקט מסוג זה מביא לידי ביטוי פעם נוספת את מגוון ההתמחויות המוכחות של אלקטרה, הן בשלבי ההקמה ובן בהמשך בשלבי התפעול והאחזקה. הפרויקט יחזק את מיצובנו המוביל בתחום התחבורה, שאנו רואים בו את אחד מנועי הצמיחה המשמעותיים שלנו".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!





תגובות