התקדמות נוספת לתוכנית רכבל הכותל: אושר ע"י הוועדה לתשתיות לאומיות

הוועדה אישרה את העברתה של תוכנית משרד התיירות לאישור הממשלה • מתכננת הוות"ל, נאוה אלינסקי רדאעי: "תוכנית שתביא לשיפור משמעותי בנגישות לעיר העתיקה"

שיתוף הכתבה
הדמיית רכבל הכותל הדמיית רכבל הכותל

עוד צעד בדרך ליישום תוכנית הרכבל אל הכותל – על רקע יום ירושלים ה-52 שחל אתמול (א'): הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) בראשות זאב בילסקי אישרה היום להעביר את תוכנית הרכבל לכותל (תת"ל 86), שיזם משרד התיירות, לאישור הממשלה. מדובר על תוואי באורך של 1.4 ק"מ, הכולל 73 קרונות ובעל קיבולת הסעה של 3,000 איש בשעה לכל כיוון.

תוואי הרכבל מורכב משלושה מקטעים: 

  • מקטע B-A, בין תחנת היציאה ממתחם תחנת הרכבת הישנה במערב העיר עד לתחנה תפעולית B. תוואי זה עובר מעל הקצה הדרומי של גבעת התנ"ך.
  • מקטע C-B, בין תחנת B לבין תחנת נוסעים שנייה בהר ציון – תחנה C. התוואי במקטע זה חוצה את גיא בן הינום בניצב.
  • מקטע D-C, בין תחנה C לתחנת ההגעה D, מעל מבנה מרכז קדם המאושר. תוואי הרכבל יוצא מתחנה C ועובר בסמוך לישיבת התפוצות, מעל חלק ממגרש כנסיית הגליקנטו, מעל חלק ממגרש מוסד הפוקולרה, מעל בתי מגורים בשכונת עין חילווה ולאורך ציר רחוב מלכיצדק.

"התוכנית מציעה פתרון אמיתי לבעיית הנגישות הקשה לאגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה (אזור הכותל, שער האשפות, עיר דוד) ותיתן מענה למטיילים, תושבים ולתיירים", נכתב בהודעת מנהל התכנון על אישור התוכנית בוות"ל. "שדרוג התשתיות הפיזיות באזור הכותל המערבי ושיפור שירות אמצעי התחבורה הציבורית בעייתיים עקב מגבלות המרקם הפיזי, התרבותי, הדתי, הארכאולוגי, ההיסטורי והקנייני הרגיש והעדין, שאינו מאפשר ביצוע עבודות פיתוח בהיקפים נרחבים, הרחבת דרכים, תגבור זמינות החניה וכדומה.

המטרה העיקרית ליישום פרויקט הרכבל לאזור הכותל ולשירות האגן הדרומי של העיר העתיקה היא לאפשר את שיפור הנגישות לעיר העתיקה, וכתוצאה מכך להקל באופן משמעותי על הגודש התנועתי הבלתי נסבל הקיים היום בשגרה - קל וחומר בימי חג ומועד. עם זאת, הרכבל אינו הפתרון היחיד שייתן מענה לעומס התחבורתי באזור, והוא חלק ממערך כולל של פתרונות משולבים שיזינו את הרכבל ויפחיתו את תנועת כלי הרכב באזור".

על פי ההערכות מבקרים בעיר העתיקה וסביבתה הקרובה כ-135,000 איש בשבוע בממוצע, מתוכם כ-24,000 תיירים, אומדן שגדל מדי שנה. כאמור, מערכת הרכבל המתוכננת מציעה קיבולת של כ-3,000 נוסעים לשעה לכיוון, בקרוניות של 10 נוסעים הנעות ברצף לשני הכיוונים בזמן של כ-4.5 דקות לכיוון. 

יו"ר הוות"ל, זאב בילסקי, ציין: "מדובר בתוכנית שמביאה בשורה של ממש לעיר ירושלים. התוכנית מאפשרת נגישות זמינה ונוחה עבור באי העיר העתיקה והכותל, תביא לביטול 'חומת האוטובוסים' שנמצאת באופן קבוע בכניסה לעיר העתיקה, תוך הפיכת המרחב למרחב ציבורי ונעים באחד המקומות המתוירים ביותר בישראל ובעולם". 

מתכננת הוות"ל, נאוה אלינסקי רדאעי, ציינה: "התוכנית עתידה להביא למהפכה בירושלים, באמצעות שיפור משמעותי בנגישות לעיר העתיקה, ותאפשר הבאת המונים לאתרי התיירות המרכזיים בעיר העתיקה וסביב לה. זאת, תוך קיצור זמני ההגעה למקומות הקדושים וצמצום משמעותי של עומסי התנועה באזור הכותל המערבי, לצד שיפור הנגישות לשכונות ורובעים במזרח העיר. כל זאת ייעשה תוך שימור והגנה על חומת העיר ועל אתרים ארכיאולוגים באזור".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםזאב בילסקינאוה אלינסקי רדאעיתת"ל 86
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...