"קבלן, מעסיק מפעיל עגורן ללא רישיון? זה כבר אסון!"

המטרה: להילחם בזיופי רישיונות עגורנאי באתרי הבנייה, כחלק מהמאבק בריבוי תאונות העבודה • מ-15.6 – הפעלת עגורן ללא רישיון תגרור הטלת צו בטיחות

שיתוף הכתבה
עגורן ללא רישיון?עגורן ללא רישיון?

משרד העבודה והרווחה משיק קמפיין חדש, במטרה להילחם בתופעת זיופי הרישיונות של עגורנאים באתרי הבנייה בארץ ולהגביר את הבטיחות באתרי הבנייה – זאת על רקע ריבוי תאונות העבודה בשנים האחרונות, ובייחוד מתחילת השנה הנוכחית. המשרד העלה הבוקר (ב') קמפיין פרסומי ברדיו ובפלטפורמות הדיגיטליות, שמזכיר כי מ-15.6 לא תותר הפעלת עגורן ללא רישיון הפעלה קשיח בתוקף.

במסגרת הפעילות בעניין העביר משרד העבודה והרווחה את כל הטיפול ברישוי עגורנאים ממשרד התחבורה למשרד העבודה, ומאמצע החודש עגורנאים יחויבו בהזדהות באתר הבנייה עם רישיון נהיגה או עם רישיון הפעלה קשיח. מתאריך זה הפעלה של עגורן צריח או נייד ללא הזדהות באמצעות רישיון נהיגה או תעודה קשיחה תוכל להיחשב כעבירה על חוקי הבטיחות העבודה ועל התקנות הנוגעות לנושא, ותביא להטלת צו בטיחות שיאסור על המשך השימוש בעגורן באתר הבנייה - ולבחינת נקיטת הליכים מִנהליים או פליליים נוספים.

למעשה מדובר בשיאו של תהליך שמוביל המשרד: כבר בחודש מרץ החלו אנשי מִנהל הבטיחות בתהליך לקליטתם של העגורנאים אל מאגרי המידע של המשרד, תוך הנפקת תעודות קשיחות לעגורנאים מוסמכים שאינם בעלי רישיון נהיגה – רישיונות שבהם הוטמעו אמצעי הגנה המקשים על זיופם. 

במשרד העבודה והרווחה מדגישים כי על הקבלן או מנהל העבודה מוטלת החובה לוודא שלמפעיל העגורן ישנו רישיון הפעלה בתוקף. לאחראים תהיה האפשרות להצליב את פרטי התעודה של העגורנאי עם הנתונים המופיעים באתר האינטרנט של מנהל הבטיחות.

כזכור, מאז תחילת השנה נהרגו באתרי בנייה בישראל 22 פועלים, ורבים אחרים נפצעו. אחת התאונות הקשות אירעה באמצע החודש שעבר, אז נהרגו ארבעה פועלים באתר בנייה ביבנה, בעקבות קריסת עגורן שהיה בתהליכי פירוק.

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד העבודה והרווחהבטיחות באתרי בנייהמנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתיתפועלי בניין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...