עמידר: 10 מיליון שקל לקרן אחזקת מבנים ודירות בדיור הציבורי

ייעוד רווחי עמידר לא יפגע ביכולתה לעמוד בהתחייבויות או לפגוע בחוסנה ובאיתנותה הפיננסית • מנהלת 38 אלף דירות דיור ציבורי • הרוויחה 17 מיליון שקל ברבעון

שיתוף הכתבה

חברת עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל, תייעד 10 מיליון שקל מתוך רווחי החברה לטובת קרן אחזקת מבנים ודירות בדיור הציבורי שבבעלות המדינה. 

בכפוף לאישורי המדינה ורשות החברות הממשלתיות, ייעוד הרווחים ייעשה כמקדמה על חשבון חובת החברה להפקיד מחצית מהרווח הנקי השנתי שלה בשנים 2018-2020 לטובת אחזקת הדיור הציבורי.

עמידר דיווחה לבורסה בת"א כי ייעוד הרווחים לא יפגע להערכתה ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות, וכי לא יהיה בו כדי לפגוע בחוסנה ובאיתנותה הפיננסית של החברה או בביטחונם הכלכלי והפנסיוני של עובדיה. 

דירקטוריון עמידר אישר את המהלך לאחר בחינת הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2019, ולאחר שבחן את הנכסים, תזרים המזומנים, התחייבויות החברה ומועד פירעונן, מבנה ההון של החברה ומצב נזילותה. כל זאת הניח את דעתו כי החברה תעמוד בזה מבחינת יכולת הפירעון שלה.

38 אלף דירות בדיור הציבורי

נזכיר, כי עמידר גייסה לפני קצת יותר משנה כמיליארד שקל באג"ח בבורסה בת"א לטובת רכישת דירות דיור ציבורי. חלק מהתחייבויותיה כאמור היא החזר התשלומים למחזיקי האג"ח של החברה שהשתתפו בגיוס. בשנה שעברה הועברו לעמידר 100 מיליון שקל לטובת התחייבויות אלה.

עמידר סיימה את הרבעון הראשון של 2019 עם עלייה של 24% בהכנסות ל-120 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של 8.4 מיליון שקל (ירידה של 28%) ועם רווח נקי של 17.3 מיליון שקל המהווה קפיצה של יותר מפי 2 לעומת הרווח הנקי בתקופה המקבילה ב-2018.

נכון לסוף הרבעון הראשון של 2019, עמיר מנהלת 38.5 אלף דירות בדיור הציבורי וכ-640 יחידות דיור פרזות במסגרת דיור הקבע וכן כ-700 יחידות דיור זמני. ניהול יחידות הדיור כולל את אחזקת הדירות, ההתקשרות עם הדיירים, איכלוס, פיתוח סביבתי, גביית שכ"ד וכו', וכן מכירת הדירות על פי מדיניות הנקבעת ע"י הממשלה.

החברה מנהלת גם כ-5,400 יחידות דיור של רשות הפיתוח, מaכירה כ- 45 נכסים המשמשים למשרדים ולמגורים בפריסה ארצית, מנהלת 29 בתי דיור מוגן לקשישים עם כ-2,770 דירות, ו-5 בתי דיור מוגן בפרזות עם כ-460 יח"ד. עמידר גם מפקחת על ניהול של כ-77 מקבצי דיור הכוללים כ-11,200 יחידות דיור המנוהלות על ידי יזמים פרטיים עבור משרד הקליטה. החברה לוקחת כחלק בסיוע בשכר דירה לנזקקים וברכישת דירות למלאי הדיור הציבורי שבידי המדינה.

המנכ"ל בפועל של עמידר הוא שאול גליקסברג שמונה בינואר השנה לממלא מקום עד לימנוי קבוע. בינואר הוא מונה לתקופה של שלושה חודשים, שהוארכה לעוד שלושה חודשים, ובהתחשב בכך שאנחנו לקראת בחירות נוספות לכנסת בספטמבר הקרוב, ככל הנראה הוא יישאר בתפקידו לפחות עד כינונה של ממשלה חדשה ושר שיכון חדש. 

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה        


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הנפקת אג"חעמידרשאול גליקסברגהבורסה בתל אביבדירות הדיור הציבוריקרן אחזקת מבנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...