חזרה
להורדת אפליקציה

מכרז רמ"י לאזור התעסוקה המיוחד בחולון: מגרש הוחכר ב-25 מיליון שקל

אזור התעסוקה מוקם במסגרת תוכנית המתאר העירונית לחידוש אזור התעשייה של העיר • החברה הזוכה: קופרלי ושלום השקעות בע"מ, שלא תידרש לשלם הוצאות פיתוח

עודכן לאחרונה:
(קרדיט Depositphotos)

התוכנית לשדרוג ולחידוש אזור התעשייה בחולון ממשיכה להתהוות: השבוע נסגר מכרז נוסף של רשות מקרקעי ישראל , בשטח התוכנית המיועד להקמת אזור תעסוקה מיוחד. המגרש, המתפרס על פני 2,856 מ"ר, נמכר לחברת קופרלי ושלום השקעות בע"מ תמורת כ-25.5 מיליון שקל. החברה לא נדרשת לשלם הוצאות פיתוח בעקבות זכייתה במכרז.

למכרז הוגשו שש הצעות, בסכום ממוצע של כ-14.5 מיליון שקל. מחיר השומה שנקבע למגרש הוא 15.6 מיליון שקל, בעוד מחיר המינימום שנקבע במסגרת המכרז היה 7.8 מיליון שקל. יש לציין כי זהו אנו המגרש הראשון שמוחכר על ידי רמ"י במתחם המיועד להקמת אזור התעסוקה המיוחד: בשנים 2017 ו-2018 נסגרו בו עוד ארבעה מכרזים.

התוכנית שמקדמות רמ"י ועיריית חולון, שנקראת גם תוכנית ח/152/3, נהגתה במטרה לחדש ולרענן את אזור התעשייה של העיר, הידוע בריבוי תעשיות כבדות ו'אפורות'. בהתאם לכך קובעת התוכנית קריטריונים ברורים מבחינת מאפייני בתי העסק שיוקמו במקום. מעל כולם בולט הקריטריון הסביבתי: "לא תורשה תעשייה המהווה מפגע אקולוגי מכל סוג", כך צוין בתיאור התוכנית, המפרטת לאורך סעיפים רבים אילו עסקים לא יוכלו לקום באזור התעסוקה החדש. בין היתר כלולים ברשימה עסקים המשתמשים בחומרים כימיים ופטרוכימיים, עסקים למסחר ולאחסון חלקי מכונות, עסקים המשתמשים בפחם או מזוט ועוד.

אילו עסקים כן יוכלו לקבוע את מקומם באזור המתחדש? משרדים, אחסנה, תעשייה עתירת ידע (הייטק),שירותים אישיים, אולפנים, בתי אוכל, אולמות אירועים, מרכזי כנסים, פאבים, מועדונים, רווחה, דת, ספורט ואף דיור מוגן – למעט בתי אבות סיעודיים.

התוכנית כולה חולשת על שטח של כ-690 דונם, ובסך הכול ישנו בשטח אזור התעשייה של העיר פוטנציאל של מיליון מ"ר שטחי תעשייה ותעסוקה חדשות. התוכנית כוללת גם תוספת זכויות בנייה בתנאים שונים. 

חשוב לזכור כי מדובר בשטח אשר בעתיד הלא רחוק אמור להפוך למרכזי מאוד בעיר, בשל העובדה שמתוכנן לעבור בו הקו הירוק של הרכבת הקלה של גוש דן – קו שתכנונו כבר הסתיים ובקרוב צפויים להיסגר המכרזים שפורסמו להקמתו.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search