חזרה
להורדת אפליקציה

הפרקליטות לא סולחת על שחיתות: "להחמיר עונשו של בנצי ליברמן"

הפרקליטות ערערה לביהמ"ש המחוזי: לפסול לצמיתות משירות המדינה את בנצי ליברמן • ביה"ד המשמעתי פסל את מנהל רשות מקרקעי ישראל לשעבר ל-3 שנים בלבד

עודכן לאחרונה:

פרקליטות המדינה לא סולחת ולא מוותרת למנהל רשות מקרקעי ישראל לשעבר בנצי ליברמן, על פרשת השחיתות בה הודה והורשע. הפרקליטות מבקשת להחמיר את עונשו ולפסול אותו לצמיתות מתפקידים ציבוריים בשירות המדינה. 

הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסק הדין של בית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה מהחודש שעבר, שפסלה את ליברמן לשלוש שנים בלבד משירות המדינה. טרם החלטת ביה"ד המשמעתי של שירות המדינה על פסילה לשלוש שנים, הפרקליטות ביקשה לגזור על ליברמן עונש חמור יותר - פסילה משירות המדינה עד גיל 67 ופסילה לצמיתות מתפקידי ניהול בכירים בשירות המדינה, ולכן עכשיו היא מערערת לבית המשפט המחוזי.

ליברמן, כזכור, הודה בפעילות בניגוד עניינים חמור בשני מקרים לקידום האינטרסים של חברו הח"כ לשעבר נחום לנגנטל והוטלה עליו נזיפה חמורה מנציבות שירות המדינה כשעמד לדין משמעתי. ב-2015 הפרקליטות קבעה כי מעשיו לא מהווים עבירה פלילית בניגוד להמלצת המשטרה להעמידו לדין בגין הפרת אמונים. ליברמן הורשע ב-31 באוקטובר 2018 בהפרת הסדר למניעת ניגוד עניינים עליו חתם במסגרת תפקידו. הרשעתו התייחסה לשני אישומים: פעילותו לטובת חברו לנגנטל ביחס לפרויקט אלישיב בלוד, ופעילותו ביחס לחברה קדישא אשר בבעלותה קרקע ברמת אביב. בשני המקרים, נקבע, ליברמן פעל בניגוד עניינים חמור, פגע במשמעת שירות המדינה, לא קיים את המוטל עליו כעובד מדינה והתנהג בצורה שאינה הולמת את תפקידו כעובד מדינה.

[quote]

בערעור לביהמ"ש המחוזי טוענת הפרקליטות, כי "כגודל כוחו של ליברמן ברמ"י – כך היתה אמורה להיות עוצמת אחריותו ומחויבותו לטוהר המידות. פעם אחר פעם הוא דחה את האינטרס הציבורי והעדיף את האינטרסים הכלכליים של חברו ושל חברה שבה עבד בעבר...ליברמן לא לקח בשום שלב אחריות להתנהלותו המושחתת ובחר לנהל את הגנתו תוך תקיפה והטלת רפש בשומרי הסף ברשות מקרקעי ישראל".

בערעור נטען כי המאבק על קיומו של מינהל תקין אינו יכול להיעשות רק באמצעות הצהרות (של בית הדין המשמעתי – י.נ) בדבר החשיבות שבערכים ובשמירה על אמון הציבור במערכת הציבורית. "בית הדין שגה כשלא מילא את הנחייתו של ביהמ"ש העליון מגזר הדין על השר לשעבר שלמה בניזרי 'לא די עוד במלל ודברי כיבושין והגיעה העת לעשות מעשה'".

הפרקליטות טוענת כי גזר הדין המרוכך של ביה"ד המשמעתי אינו הולם את חומרת העבירות שביצע ליברמן, לא תואם לרטוריקה החריפה שבה השתמש בית הדין בתיאור העבירות, ואף הטה את הכף לטובת נסיבותיו האישיות והבריאותיות של ליברמן על פני ההגנה על האינטרס הציבורי ותדמיתו של השירות הציבורי.

עוד נטען כי ביה"ד המשמעתי נתן משקל יתר לתרומתו של ליברמן בתפקידיו הציבוריים. "דווקא ממישהו בעל ניסיון כה עשיר מצופה לרסן את השימוש בכוח ובסמכויות שהופקדו בידיו". לסיכום, כותבים בפרקליטות, כי גזר הדין של ביה"ד המשמעתי פוגע ביכולתו להיות תחליף ראוי להעמדה לדין פלילי במקרים שכאלה, ומטרת ערעור זה היא להחזיר לבית הדין המשמעתי את ההרתעה. 

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search