משרד המשפטים בוחן חקיקה: הגברת הוודאות בהטלת היטלי השבחה

כרמית יוליס: נשקול לעגן בחוק בכל פרויקט והליך תכנוני - האם יחויב היטל השבחה או לא • חיים אביטן: ראש עיריית ר"ג יחזור לתמוך בתמ"א 38 תוך כמה חודשים

שיתוף הכתבה
עו''ד כרמית יוליסעו''ד כרמית יוליס

התחדשות עירונית היתה נושא דיון מרכזי בפאנל בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ שמתקיים באילת. בפאנל השתתפו רגולטורים, נציגי הקבלנים, נציג הרשויות המקומיות ונציגת משרד המשפטים, ועלו בו סוגיות בוערות בתחום המתפתח והולך של ההתחדשות העירונית. בפאנל השתתפו יו"ר הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן; ראש אשכול נדל"ן במשרד המשפטים כרמית יוליס; הרב אוריאל בוסו, מ"מ ראש עיריית פתח תקווה; ויו"ר התאחדות הקבלנים בת"א-יפו בת-ים יהודה כתב.

לדברי אביטן, "ההתחדשות העירונית - פינוי בינוי ותמ"א 38 - צריכה להמשיך במלוא המרץ, ובמקומות מסוימים וממוקדים - צריך לעשות תכנון שכונתי או לפי רובעים. לגבי השלטון המקומי אני יכול להגיד ש-90% מראשי הרשויות הם בעד התחדשות עירונית ואנחנו עוזרים ומתקצבים כאלה ערים בעשרות מיליוני שקלים. התחדשות עירונית היא הפתרון - מיגון בפני טילים ורעידות אדמה, וכן מאפשרת לתושבים לחיות בכבוד. אני לא אתפלא אם המדינה תקים משרד עם שר ותקציב לאומי רק להתחדשות עירונית".

אביטן נשאל לגבי ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן שעצר לגמרי התחדשות עירונית בעירו, ואמר כי "ישבתי עם כרמל ואני אומר לכם - זה עניין של כמה חודשים עד שהוא ישנה את המדיניות שלו שוב וכן יתמוך בהתחדשות עירונית. בסוף האסימון ייפול - גם ברמת גן וגם בגבעתיים - אין ברירה אחרת".

לדברי כרמית יוליס, "אנחנו במשרד המשפטים עובדים בשיתוף פעולה עם הרשות להתחדשות עירונית וגורמים ממשלתיים נוספים ומקיימים שולחנות עגולים מתוך תפיסה שלשם פנינו וזו חובתנו לקדם את האינטרס של התחדשות עירונית בישראל". יוליס הכריזה כי במשרד המשפטים בוחנים לעגן בחקיקה מהלך שיביא לוודאות תכנונית שקבלנים כל-כך משוועים לה - שיהיה ברור מוקדם ככל האפשר בכל פרויקט והליך תכנוני האם יחויב היטל השבחה או לא". 

עוד מהלך להגברת הוודאות התכנונית הם מסמכי המדיניות של ראשי הערים - שינויי המדיניות התכופים. "כל מה שקורה בין יזמים לרשות מקומית - אני מאמינה שזה יגיע לבית משפט. אנחנו מודעים לכך ששינויי מדיניות הוא דבר שפוגע בוודאות, ואנחנו שוקלים להניע מהלך שידון בהגבלה מסוימת של השינויים", אמרה. 

לדברי אוריאל בוסו, "כשראשי ערים מתנגדים להתחדשות עירונית צריך לראות למה זה קורה - אולי משהו לא תואם איתם או לא תוכנן כראוי לדעתם. בסופו של יום ראש עיר נבחר ע"י התושבים והוא צריך לתת להם פתרונות לחינוך, לתשתיות, לתחבורה, לשטחים ירוקים ועוד. לכן, צריך לתת מרווח תמרון לראשי הערים במתן היתרי הבנייה". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עו"ד כרמית יוליסאוריאל בוסו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...