קבוצת גאון: מימון בנקאי של 220 מ' שקל להעתקת מפעל "צינורות"

מפעלה של חברת הבת, צינורות הים התיכון, יועתק מצריפין אל אזור התעשייה נאות חובב, דרומית לבאר שבע • הצפי לתחילת הייצור במפעל החדש: ראשית 2020

שיתוף הכתבה
מימון בנקאי של 220 מ' שקל להעתקת מפעל "צינורות"מימון בנקאי של 220 מ' שקל להעתקת מפעל "צינורות"

צעד חשוב בדרך להעתקת מפעל הפלדה של צינורות הים התיכון, חברת בת של קבוצת גאון בע"מ, מאזור צריפין לנאות חובב שבדרום: קבוצת גאון הודיעה השבוע כי חברת הבת שלה חתמה על הסכם מימון מול בנק הפועלים והבנק הבינלאומי הראשון לטובת העתקת המפעל – מימון בסכום כולל של עד 220 מיליון שקל.

בהודעת החברה לרשות לניירות ערך נכתב כי הסכם המימון נחתם לאחר בחינת תכניותיה העסקיות של צינורות הים התיכון והערכותיה לגבי כלל תקציב הפרויקט (כ-220 מיליון שקל) ולגבי מועד תחילת הייצור במפעל הפלדה – בתחילת 2020. 

עוד נכתב בהודעה כי התנאים להקמת מסגרות האשראי ולהעמדת ההלוואות הם שתקציב הפרויקט יסתכם לכל היותר ב-225 מיליון שקל, שהקמת הפרויקט תבוצע בקצב התקדמות כפי שנקבע בהסכם המימון ושהחברה תשקיע בפרויקט מהונה העצמי סך של 115 מיליוני ש"ח בטרם תועמדנה הלוואות לזמן ארוך בתקופת ההקמה.

"עם קבלת האשראי הכספי לזמן קצר תפקיד צינורות הים התיכון סך של כ-45 מיליון שקל בחשבון הפרויקט, שישמש להעמדת ההלוואות לזמן ארוך", מסרה החברה האם. "הסכום האמור שיופקד בחשבון הפרויקט, לצד הסכום שהושקע על ידי צינורות הים התיכון בפרויקט נכון למועד זה (כ-70 מיליון שקל), יהוו יחדיו את סך ההשקעה של ההון העצמי הנדרש על ידי הגורמים המממנים".

העברת מפעל הפלדה של צינורות הים התיכון לאזור התעשייה נאות חובב, שנמצא מעט דרומית לבאר שבע, מהווה בשורה של ממש לתושבי האזור, שכן הוא צפוי להעסיק כ-300 עובדים. המפעל, שיחלוש על שטח של 180 דונם, צפוי לזכות במענק מדינה של 24%, שכן מדובר באזור פיתוח א', וההשקעה הכוללת במפעל צפויה לעמוד על 300 מיליון שקל.

הקרקע שעליה עומד המפעל באזור צריפין כבר נמכרה על ידי חברת צינורות הים התיכון, בסכום של 386 מיליון שקל, עוד ב-2016.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנתוני אשראיצינורות הים התיכוןקבוצת גאון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...