מתווכים: האטה בשוק היוקרה ביפו העתיקה, הוזלות מחירים קלות

"המשקיעים כמעט ונעלמו, דרוש זמן כפול למכור דירה" • דירה ברחוב מרגוזה חיכתה 8 חודשים לקונה • "בית עם גינה למכירה ב-3.8 מיליון שקל - אין מתעניינים"

שיתוף הכתבה
יפו העתיקהיפו העתיקה

מתווכי נדל"ן מדווחים על האטה במכירת דירות ובתי יוקרה ביפו העתיקה ברבעון הראשון של 2019, אך במקביל מדווחים גם על יציבות במחירים לפי שעה עם ירידות קלות בלבד. נתוני רשות המסים מאשרים דיווחים אלו. 

מרכז הנדל"ן שוחח עם מספר מתווכים הפועלים באזור יפו העתיקה וכולם טוענים לקושי מסוים במכירת נכסי היוקרה ולהיעדר התעניינות מהרוכשים שגורמת לזמן ארוך יותר שבו הנכסים נמכרים בסופו של דבר. לעומת זאת, המתווכים מסכימים שלפי שעה אין הוזלות של ממש במחירי הדירות באזור, ולכל היותר נרשמות הוזלות קלות של אחוזים בודדים.

כך, יוגב בר, יועץ ומשווק נדל"ן בחברת "נדלן הים התיכון", מביא דוגמא בולטת: דירת 6 חדרים, 130 מ"ר ברחוב יהודה מרגוזה, שהוא הרחוב הראשי ביפו העתיקה, נמכרה לפני מספר שבועות ב-5.1 מיליון שקל. דירות כאלו היו נמכרות אשתקד תוך זמן קצר, אך הדירה האמורה עמדה בשוק 8 חדשים, והמוכרים נאלצו להוריד את המחיר ב-150 אלף שקל כדי למצוא קונה. 

נתוני רשות המסים מאשרים שאכן זו העסקה ואלו פרטיה. לפי רשות המסים, זו הדירה היחידה שנמכרה ברחוב מתחילת 2019 והדירה הראשונה שנמכרה ברחוב לאחר קיפאון של 11 חודשים במכירות ( דירה קודמת נמכרה במרץ 2018). 

דוגמא אחרת שמביא בר היא דירת 61 מ"ר להשקעה בבניין ישן ברחוב עולי ציון ביפו. הדירה נמכרה לאחרונה ב-2.2 מיליון שקל אחרי שעמדה בשוק 5 חודשים. המוכר נתן הנחה קטנה של 2% כדי למצוא לבסוף קונה. לדברי בר, עד לפני זמן קצר אפשר היה למצוא קונה לדירה כזו תוך חודשיים מקסימום.

המשקיע שרכש את הדירה ישכיר אותה בכ-5,000 שקל לחודש על פי הערכת המתווך - תשואה של 3%. עסקה זו עדיין לא מופיעה באתר רשות המסים, כנראה משום שנעשתה ממש לפני זמן קצר ועדיין לא דווחה.

דוגמא נוספת של חברת התיווך האמורה היא בית בן 130 מ"ר בשכונת עג'מי המבוקשת ביפו, שיצא למכירה לפני 3 חודשים במחיר מבוקש של 5.7 מיליון שקל, אך נכון להיום אין אף קונה או משקיע רציני שהתעניין.

המתווכת יעל אדמוב הפעילה באזור יפו, מדווחת למרכז הנדל"ן על משפחה ערבית שהוציאה למכירה בית עם גינה במתחם יפו העתיקה (לא נמסר שם הרחוב – א.ל) במחיר מבוקש של 3.8 מיליון שקל. לדברי המתווכת, "הבית עומד בשוק כבר מספר חודשים, המחיר ריאלי כמקובל בשוק זה, אבל לא רק שאין קונה, אלא גם איש אינו מתעניין".

גם במשרד התיווך לייטהאוז בבעלות הדר קינישואה אומרים למרכז הנדל"ן כי הם נתקלים בקושי למכור דירות 5 חדרים יקרות ויוקרתיות ביפו, לעומת קלות במכירת דירות בנות 2 עד 3 חדרים.

מדוע נכנס השוק להאטה? המתווכים שאיתם שוחחנו מסכימים כי "העלאת מס הרכישה ל-8% עד 10% ממחירי הדירה נתנה מכה למשקיעים, שהיוו 80% מרוכשי דירות/בתי היוקרה ביפו ובכלל. הם נעלמו בהדרגה מהשוק בשנתיים האחרונות לשמחתו של שר האוצר משה כחלון. לאחר ההודעה על הקדמת הבחירות, ניכרה האטה גם בשוק הדירות הפחות יקרות ונכון להיום הקונים מחכים שתקום ממשלה חדשה ותקבע את המדיניות הכלכלית בכלל ומדיניות המסים על נדל"ן בפרט". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםיפו תל אביבתשואהיוגב ברלייטהאוז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...