פשרה סביב עסקת מגדל היובל: ריט 1 תשלם לאפריקה 23 מיליון שקל

הסכום שישולם לאפריקה נכסים נוסף על 120 מיליון השקלים ששילמה ריט 1 במסגרת עסקת הרכישה של מניות הפרויקט • אפריקה נכסים תמשיך לנהל את הנכס למשך שש שנים

שיתוף הכתבה
מגדל היובלמגדל היובל

חברת ריט 1 תשלם 23 מיליון שקל לאפריקה נכסים בע"מ – ותוכל להשלים את עסקת הרכישה של 51% אחוזים ממגדל היובל. כך סוכם בין הצדדים השבוע (ב'). הסכם הפשרה הושג בין אפריקה נכסים בע"מ, המחזיקה כיום 49% מהפרויקט, בין חברת הנדל"ן המניב ריט 1 ובין החברות שהחזיקו עד עתה ביתר מניות הפרויקט. 

כזכור, באוגוסט 2018 הודיעה חברת ריט 1 על רכישת 51% ממניות מגדל היובל תמורת 120 מיליון שקלים. עם זאת, לחברת אפריקה נכסים עמדה זכות סירוב ראשונה לעסקה מסוג זה – ומאחר שדרישתה לקבל לידה עותק מההסכם לא נענתה בחיוב, היא הוציאה ימים ספורים לאחר מכן צו מניעה לעסקה. במקביל, החלו הצדדים לנהל מגעים בנוגע להסכם פשרה שיאפשר את השלמת העסקה.

בתחילת השבוע, כאמור, גובש באופן סופי הסכם הפשרה בין הצדדים, ובמסגרתו הוחלט כי ריט 1 תשלם לאפריקה נכסים 23 מיליון שקל, ואילו האחרונה תוותר על טענותיה בדבר זכות סירוב או זכות הצטרפות בנוגע לעסקה. עוד סוכם במסגרת הסכם הפשרה כי אפריקה תמשיך להעניק שירותי ניהול שוטפים לנכס לתקופה של 6 שנים נוספות. בהודעתה של החברה לרשות לניירות ערך נכתב עוד כי הצדדים סיכמו לפעול לגיבוש מנגנון "שיביא לאחזקות שוות ביניהן בחברת מחצית היובל, המחזיקה במגדל היובל בתל אביב, וכל ההחלטות יתקבלו במשותף על ידי שני הצדדים".

"השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של כמה תנאים מתלים", נכתב בהודעת החברה, "שעיקרם קבלת אישור בית המשפט המחוזי בתל אביב להסכם הפשרה, וכן קבלת אישורם של הגופים המממנים של מחצית היובל, וזאת עד לתום תקופה של 30 ימים ממועד חתימת הסכם הפשרה".

מגדל היובל, הידוע גם בשם מגדל הקריה, נמצא במפגש הרחובות קפלן ודרך בגין בתל אביב. הוא נבנה על ידי החברות אפריקה ישראל ומנרב, ובנייתו הושלמה בשנת 2005. מדובר במגדל בן 36 קומות, המשתרע על שטח של 72 מ"ר. בשנת 2017 הניב המגדל לחברת מחצית היובל רווח נקי שעמד על כ-44 מיליון שקל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנרבריט 1אפריקה ישראלמגדל היובלהסכם פשרהמגדל הקריה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...