פסגות דחתה את הצעת רני צים לרכישת רני צים מרכזי קניות: "סיכון בלתי סביר"

לאחר שבחודש שעבר רני צים הציע לקבוצת פסגות שבשליטתו את מלוא אחזקותיו ברני צים מרכזי קניות הציבורית, אף היא בשליטתו, תמורת כ-250 מיליון שקל, דחו בפסגות את ההצעה במכתב ששלחו לרשות ניירות ערך, בין היתר בשל התנגדות גורמים בשוק ההון למהלך ומגבלות מימון

שיתוף הכתבה
מנכ"ל פסגות יניב בנדר, רני צים, יו"ר פסגות דניאל לבנטל (מושיק ברין, מאיר אדרי, רני זרנגר)מנכ"ל פסגות יניב בנדר, רני צים, יו"ר פסגות דניאל לבנטל (מושיק ברין, מאיר אדרי, רני זרנגר)

פסגות דוחה את הצעת רני צים לקניית רני צים מרכזי קניות מידיו. שתי החברות, הן פסגות והן רני צים מרכזי קניות, בשליטתו של רני צים. על פי מכתב ששלחה פסגות היום (ד') לרשות ניירות ערך, החליטה ועדה בלתי תלויה מצד פסגות לא לקדם את ההצעה של צים, בין השאר בגלל מגבלות מימון של החברה, תנאי העסקה והתנגדות של גורמים בשוק ההון למהלך. מועד הפקיעה של צים נקבע על 15 במאי או מועד שבו פסגות תאשר לצים כי היא אינה מעוניינת לקדם את ההצעה (המוקדם מבין השני התאריכים). 

כזכור בחודש שעבר, רני צים הציע לקבוצת פסגות שבשליטתו את מלוא אחזקותיו ברני צים מרכזי קניות הציבורית, אף היא בשליטתו, תמורת כ-250 מיליון שקל. על פי הצעתו של צים, מתוך התמורה בסך של כ-250 מיליון שקל, ישולם לו במועד השלמת העסקה תמורה בסך של כ-200 מיליון שקל במזומן או באמצעות נטילת חוב פיננסי, והיתרה בתשלום נדחה. 

על פי המכתב של פסגות , "ביום 21 באפריל 2024 התקבלה בחברה החלטת הוועדה שלא להמשיך לקדם את בחינת ההצעה. לאור האמור ההצעה פקעה. במסגרת דיוני הוועדה, נסקרו בפניה התנגדויות גורמים שונים בשוק ההון לעסק… ומקורות המימון האפשריים של החברה ומגבלותיהם". 

ב-20 במרץ 2024 מינה דירקטוריון פסגות  את ועדת הביקורת של החברה לכהן כוועדה בלתי תלויה של הדירקטוריון לבחינה וניהול משא ומתן בקשר עם ההצעה וקבע את סמכויותיה. הוועדה כללה רק דירקטורים חיצוניים. 

פסגות נימקה: "לא יהיה זה מעשי להשלים את בחינת הכדאיות הכלכלית של ההצעה... לקיים משא ומתן, לבחון חלופות לעסקה, לקבל החלטה מיודעת בשאלה האם ההצעה היא לטובת החברה ולהשלים הסכם מפורט.. בפרק הזמן שנותר עד למועד הפקיעה".

נימוקים נוספים שעמדו לנגד עיני הוועדה היו "התנגדות גורמים שונים בשוק ההון לעסקה כפי ששוקפו לוועדה… וכן מגבלות המימון הקיימות בחברה, אשר לאורם סברה הוועדה, כי התחייבות כאמור למימון, לא כל שכן על רקע חוסר האפשרות המעשית להשלים את בחינת הכדאיות הכלכלית בעסקה עד למועד הפקיעה, מהווה נטילת סיכון בלתי סביר ואיננה לטובת החברה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני צים מרכזי קניותרני ציםפסגותיניב בנדררשות ניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...