2,200 יח"ד בעיר התחתית: קבוצות שובל וברוך הגיעו לרוב הדרוש לקידום מיזם הענק בחיפה

קבוצת שובל וקבוצת ש. ברוך הגיעו לרוב הדרוש בפרויקט ההתחדשות שהן מקדמות יחד ברחובות רוטשילד, יצחק שדה ואלנבי, שיכלול בנייה מרקמית ומגדלים עד 28 קומות. 450 דירות קיימות ייהרסו. בנוסף יוקצו כעשרת אלפים מ"ר למסחר ותעסוקה. 20% מהדירות יהיו קטנות, עד 80 מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיה של פרויקט ההתחדשות בעיר התחתית בחיפה (זיתוני)הדמיה של פרויקט ההתחדשות בעיר התחתית בחיפה (זיתוני)

חברת שובל-ברוך התחדשות עירונית מדווחת כי הגיעה לרוב הדרוש של החתימות עבור מימוש פרויקט פינוי-בינוי ענק בעיר התחתית בחיפה. מדובר בתוכנית התחדשות עירונית ברחובות רוטשילד 49-79, יצחק שדה 34 – 42 ואלנבי 80-90 בחיפה, אותה מקדמות קבוצת שובל יחד עם קבוצת ש. ברוך.
התכנית משתרעת על כ-50 דונם וכוללת מגורים, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור. בסך הכל ייבנו במסגרת הפרויקט כ-2,200 דירות חדשות. 

קבוצת שובל יחד עם קבוצת ש. ברוך נבחרו בשנת 2022 על ידי כ-450 דיירי המתחם, כאשר בימים האחרונים כאמור נחתמו חוזים סופיים עם החברות בהתאם לרוב הדרוש. כעת החברות החלו בתיאום תכנון מול המנהלת להתחדשות עירונית חיפה ורשות קרקעי ישראל ובכוונת היזמים לקדם תכנית מפורטת למתחם, כאשר הציפייה היא לקבלת היתר הבניה בטווח של כ-5 שנים.

המתחם יכלול שילוב של בנייני מגורים בבנייה מרקמית ומגדלים של עד 28 קומות. לפי התכנון המוצע יבנו כ-2,200 דירות חדשות בתמהיל מגוון כאשר לפחות 20% מסך הדירות החדשות יהיו דירות קטנות בשטח של עד 80 מ"ר פלדלת. זאת במקום 450 דירות קיימות שייהרסו. כמו כן המתחם יכלול כ-7,000 מ"ר של שטחי מסחר, כ-3,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, וכן 2,500 מ"ר של מבני ציבור לצד שטחים ירוקים נרחבים בתוך המתחם לרווחת הדיירים. 

הדמיה של פרויקט ההתחדשות בעיר התחתית בחיפה (זיתוני)הדמיה של פרויקט ההתחדשות בעיר התחתית בחיפה (זיתוני)

לדברי דבורה ברוך מנכ״לית קבוצת ש. ברוך, "מדובר על מבני רכבות ישנים מאד שנבנו בשנות ה-60, וכוללים מס' כניסות בכל בניין בני 3-4 קומות. בניינים ללא ממ"ד ולא עומדים בתקן רעידות אדמה. פינוי מתחם זה הוא התחדשות עירונית אמיתית. אנו רואים בחיפה ובאזור הזה פוטנציאל אדיר. רוב הדירות יתוכננו כך שהדיירים יהנו מנוף לים ואנו גאים כי הדיירים בחרו בנו".

לדברי ישי רוט משנה למנכ״ל קבוצת שובל, "הפרויקט נמצא בשלב ראשוני של התכנון ויכלול חניון תת קרקעי ועילי. הפרויקט יהיה בעל תקן ירוק ויתוכנן תוך שימוש במערכות מתקדמות ליעילות וחסכון באנרגיה, מתוכנן לניצול חכם של התאורה הטבעית ועוד. היתרון הגדול שלנו הוא שאנחנו היזמים והקבלנים בעלי סיווג ג' 5 בלתי מוגבל. בעלי הדירות יועברו לדירות חליפיות בחיפה ו/או לדירות בפרויקטים סמוכים של החברה לבחירת הדיירים, ובסיומה יחזרו לדירות חדשות באיכות יוצאת דופן".

"חלק גדול מהדיירים הם מעל לגיל 70 אשר חששו מאוד מהתהליך", אומרת סיגל שטרנברג, מארגנת הדיירים. לדבריה, "בעזרת 30 נציגים שלקחו חלק פעיל בקידום המתחם, ובקבלת תמורות ראויות מהיזם, אשר נאות לרוב בקשות הנציגים, הצלחנו להגיע לרוב דרוש כ"כ מהר בהתייחס לגודל המתחם.
התמורות לדיירים כוללות תוספת מ"ר נוספים, מרפסת, חניה ומחסן ואף שדרוג בקומות". 

עורכי הדין של היזמים הם אטיאס גראור וישינצקי ענבר חכים ושות׳; עורכי הדין של דיירים הם רולוף, יונאי ושות'; אדריכל הפרויקט הוא תמיר לזר אדריכלים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיפההעיר התחתית חיפהשובלפינוי-בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...