מנהל ההסדר של חנן מור לביהמ"ש: רוב הנושים תומכים בהסדר, מחזיקי אחת מסדרות האג"ח מתנגדים

בין התומכים בהצעת ההסדר: לאומי, דיסקונט, מזרחי, הפניקס, הראל, מיטב דש ועוד. רוב לתומכים גם בקרב מחזיקי כלל סדרות האג"ח, מלבד סדרה י"ב המחזיקה בחוב של 42.5 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
חנן מור ודודו זבידה (אייל טואג, תומר לוי)חנן מור ודודו זבידה (אייל טואג, תומר לוי)

מנהל ההסדר של קבוצת חנן מור, עו"ד אהוד גינדס, הגיש אמש (ב') לבית המשפט המחוזי הודעה לפיה מרבית נושיו של קבוצת חנן מור, המחזיקה בחוב מצטבר של כ-2.7 מיליארד שקלים כלפיהם, תמכו בהסדר שגובש על ידו.

על פי ההודעה, על תומכי ההסדר נמנים בנק לאומי, בנק דיסקונט, הפניקס, הראל, בנק מזרחי, קרן ריאליטי , קונסורציום נושי שדה דב (לאומי, דיסקונט, הפניקס ומיטב דש), התובע בתביעות ייצוגיות ומע"מ. בין מחזיקי סדרות האג"ח הלא מובטחות, מחזיקי אג"ח י"ד תמכו ברוב מלא, ומחזיקי אג"ח י"ג תמכו ברוב של 64%.

בסדרות האג"ח המובטחות, מחזיקי אג"ח ט' תמכו ברוב של 58.6%, מחזקי אג"ח ט"ו תמכו ברוב של 54% ואילו מחזיקי אג"ח י"ב, התנגדו להסדר ברוב של כ-60%. לגבי האחרונה ציין המנהל כ מדובר בסדרה קטנה יחסית בהיקף של 42.5 מיליוני שקלים.

"על מנת לאפשר את מיצוי המגעים ולקדם את השלמת הדוחות והדיווח הנ"ל, מנהל ההסדר יגיש לבית המשפט בתוך שבוע ימים דוח בדבר תוצאות ההצבעה של אסיפות נושי ההסדרו/או בקשה לאישור הסדר חוב".

עו"ד גיא סרוסי: "כמי שמייצגים עשרות רוכשים של החברה שממתינים לקבל את דירתם, אנו מקווים כי זהו עוד שלב בדרך להוצאת החברה מהבוץ אליו נקלעה. אנו שבים ומזכירים כי אחת ממטרות העל של החברה היא מסירת הדירות לרוכשים אשר שילמו ומשלמים עליהם ממיטב כספם ובאמצעות הלוואות


כפי שפורסם בעבר, הצעת הסדר החוב כוללת את המרת החוב למניות, כך שקונסורציום שדה דב יחזיק  41% מחנן מור אחזקות, נושי האג"ח י"ג וי"ד יחזיקו 18% ו-14% בהתאמה, הראל 12%, מזרחי וריאליטי 7%, 3.3% יועמדו כנגד תובענות ייצוגיות, ו-3.92% לבעלי המניות הקיימים. בנוסף יונפקו 18.7 מיליון מניות לניהול הסדר. כך חנן מור ואבי מאור, בעלי השליטה, יחזיקו בפחות מ-2%. עוד כוללת ההצעה את המשך קידומם ואכלוסם של הפרוייקטים המקודמים על ידי החברה, על מנת להגדיל את היקף התקבולים בקופת ההסדר.

עו"ד גיא סרוסי, שותף מייסד בגרי, סרוסי, רשף סמרה ושות' הגיב להודעת מנהל ההסדר: "כמי שמייצגים עשרות רוכשים של החברה שממתינים לקבל את דירתם, אנו מקווים כי זהו עוד שלב בדרך להוצאת החברה מהבוץ אליו נקלעה. אנו שבים ומזכירים כי אחת ממטרות העל של החברה היא מסירת הדירות לרוכשים אשר שילמו ומשלמים עליהם ממיטב כספם ובאמצעות הלוואות. בפועל ישנם רוכשים רבים שעדיין לא קיבלו את דירתם. נמשיך לשים את אינטרס הרוכשים כנר לרגלינו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבאהוד גינדסקבוצת חנן מור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...