ירושלים לא מפסיקה להתחדש: אושרו להפקדה 3 תוכניות ל-900 דירות

בקריית מנחם כוללת תוכנית של שפיר מגורים הקמת 580 יח"ד ב-3 מגדלים בני 32 קומות. בקטמונים מתכננת בית ירושלמי הריסת 36 יח"ד והקמת 130 חדשות, ובקריית יובל כוללת התוכנית של נופי ירושלים מגדל בן 24 קומות עם 185 יח"ד. כל התוכניות כוללות גם שטחי מסחר משולבים בבניינים, מבני ציבור וכיכרות

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בשכונת קריית מנחם (יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ)הדמיה של התוכנית בשכונת קריית מנחם (יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, החליטה אתמול (ב') לאשר להפקדה 3 תוכניות חדשות להתחדשות עירונית בעיר, הכוללות 900 יחידות דיור סה"כ, וכן שטחי מסחר, תעסוקה ושטחים ציבוריים.

בשכונת קריית מנחם, אישרה הוועדה להפקדה תוכנית על שטח כולל של 7 דונם, בין הרחובות קולומביה ואיסלנד. התוכנית, שביוזמת חברת שפיר מגורים ובניין בע"מ, כוללת את הריסתן של 126 יח"ד ב-3 מבני שיכון ישנים בני 8 קומות, שבמקומן יוקמו 580 יח"ד ב-3 מגדלים בני 32 קומות שישלבו חזית מסחרית. מתוך כלל היח"ד, יוקצו 116 יוקצו עבור דירות קטנות. 

התוכנית כוללת גם הקמת כיכר מרכזית כלפי רחוב איסלנד ושתי כיכרות נוספות בהיקף כולל של 2 דונם, והקצאת שטחים עבור מעון יום בן 3 כיתות, 4 גני ילדים ובית כנסת. הוועדה קבעה עוד כי תוקם קרן נאמנות לתחזוקת המגדלים אשר תבטיח את אחזקתם התקינה. התוכנית נערכה על ידי יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

מגדל בן 24 קומות בקריית יובל 

בשכונת קטמונים ח'-ט', אישרה הוועדה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית על שטח כולל של 2.5 דונם, במתחם השומר 21 והמרגולין 1. במסגרת התוכנית, שביוזמת "הבית במרגולין" מקבוצת בית ירושלמי בע"מ, ייהרסו 2 מבני שיכון בני 3-4 קומות ובהם 36 יח"ד, שבמקומם ייבנו 130 יח"ד ב-2 מבני מגורים בני 11 קומות, בשילוב חזית מסחרית כלפי רחוב השומר. מתוך כלל היח"ד, 26 יהיו קטנות. התוכנית נערכה על ידי בריידמן אגמון אדריכלים בע"מ.

בשכונת קריית היובל, החליטה הוועדה לאשר להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית במתחם בורוכוב 49-55, על שטח כולל של 5 דונם. התוכנית שביוזמת נופי ירושלים בע"מ ועיריית ירושלים, כוללת את הריסתם של 4 מבני שיכון בני 3-4 קומות ובהם 48 יח"ד, שבמקומם ייבנו 185 יח"ד במגדל בן 24 קומות, ובניין בן 9 קומות, שישלב חזית מסחרית. מתוך כלל היח"ד, 37 יהיו קטנות. בנוסף, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת מעון יום וגן ילדים, הקמת גינה ציבורית בשטח של 1.5 דונם, הרחבת דרכים ומדרכות. התוכנית נערכה על ידי יגאל לוי ואדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

מתכנן מחוז ירושלים במנהל התכנון, אדריכל דן קינן, אמר היום כי "התוכניות מאפשרות התחדשות למבנים ישנים תוך שיפור משמעותי של המרחב הציבורי, עירוב שימושים ושדרוג רמת השירותים העירוניים. התוכניות מציעות שבילים חדשים ונגישים, כיכרות חדשות והרחבת מדרכות. כל אלה מסייעים בהפיכת הרקמה העירונית ליפה יותר, פעילה מגוונת ומעניינת, ובכך תוכניות ההתחדשות משפרות את איכות החיים העירונית בירושלים ומאפשרות לתת מענה לביקושים ליחידות דיור בעיר תוך שמירה על שטחים הפתוחים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שפיר מגוריםהוועדה המחוזית ירושליםקטמוניםבית ירושלמיקריית מנחם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...