מסלול עוקף ועדה מקומית? התוכנית שחשף מנכ"ל מינהל התכנון בועידת מרכז הנדל"ן

מינהל התכנון בוחן האם להפוך את רשות הרישוי הארצית לכזו שתוכל להחליף את הרשות המקומית בהליכי הוצאת ההיתר, גם בלי שיחלפו 8 חודשים מיום הגשת הבקשה. בראיון שנערך עמו בוועידה אמר רפי אלמליח: "הניסיון של הקמת הוותמ"ל והאפקט שהיה לכך על ועדות התכנון המחוזיות, מלמד שתחרות עושה טוב למערכת התכנון"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (דוד סאלם זוג הפקות)מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח (דוד סאלם זוג הפקות)

מינהל התכנון בוחן האם להפוך את רשות הרישוי הארצית לכזו שתוכל להחליף את הרשות המקומית בהליכי הוצאת ההיתר, גם בלי שיחלפו 8 חודשים מיום הגשת הבקשה, כפי שמחייב החוק כיום. כך כך חשף ביום ה' מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח במהלך שיחה עם עורך מרכז הנדל"ן נמרוד בוסו, שנערכה ביום ה' בוועידת "מרכז הנדל"ן אילת 2024". "הניסיון של הקמת הוותמ"ל והאפקט שהיה לכך על ועדות התכנון המחוזיות, מלמד שתחרות עושה טוב למערכת התכנון. צריך למצוא נוסח מאוזן, שלא יבטל את סמכויות הרשות אך יתמרץ אותה לפעול מהר יותר בתחום הרישוי", אמר.

עוד הוסיף אלמליח כי "זה לא נתפס שיזם צריך לשלם הון על הוצאות מימון בזמן שההיתר מתעכב. הפקיד לא נכנס לנעלי היזם, 3 שנים של אישור תוכנית בגלל עיצוב אדריכלי זה מצב שמביא לקריסה של יזמים. אני בונה את אגף הרגולציה מחדש ומנסה לייצר רשות רישוי עם החלטות ותקנות שייטיבו עם היזמים".

על התקדמות המדינה ביישום תמ"א 75 לפינוי בז"ן ממפרץ חיפה אמר אלמליח כי "תוכנית המתאר הארצית של למפרץ חיפה, קורמת עור וגידים. אושרה במועצה הארצית ובממשלה ואנו עמלים עם רמ"י על 5 תוכניות המהוות פאזל לאותו מרכז מטרופוליני חדש. אני מאמין כי השנה נגיע לדיון עם אחת או שתיים מתוך כלל התוכניות".

לשאלה האם חילופי השלטון בעיר צפויים להשפיע על רמת שיתוף הפעולה מצד הרשות המקומית, השיב הייזלר כי: "בכהונתו הקודמת היה ראש העיר הנבחר יונה יהב ממתנגדי התוכנית, וכעת עם שובו לתפקיד היא כבר עובדה מוגמרת. להערכתי נמשיך לקדם אותה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית".

על התוכנית האסטרטגית המקודמת כיום על ידו לחלוקת המדינה ל-25 אזורי תפקוד:  "אנחנו שואפים לתכנן את הרמה האזורית ולייצר פאזל של כל חלקי המדינה שישרת עצמו בכל ההיבטים של התשתיות, פנאי ונופש, שלוב בין עיר לאזור הכפרי. אנשים רוצים סביבה שתאפשר להם גם פנאי ונופש, גם עבודה במרחק סביר וגם צריכה תרבות וחינוך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רפי אלמליחמינהל התכנוןהשלטון המקומירישוי בניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...