מנכ"ל האוצר: "בוחנים תיקון חקיקה לביטול קנסות על קבלנים שמתעכבים"

כך חשף אתמול (ה') מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר במסגרת ועידת "מרכז הנדל"ן אילת 2024". לצד זאת, שלל הייזלר את הפתרון הנבחן כיום ע"י משרד השיכון לפיצוי יזמים בפריפריה בלבד. עוד מסתמן שינוי עמדה באוצר בשאלת הוצאת פרויקט המטרו מידי נת"ע, ועמדת מנהל רשות החברות ינקי קוינט לפיה יש להקים חברה חדשה, תיבחן

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר (ניאו מדיה)מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר (ניאו מדיה)

לאור החרפת עיכובי מסירת הדירות בעקבות מלחמת חרבות ברזל, בוחן משרד האוצר את תיקון חוק המכר באופן שיאפשר ליבטל את הקנס המושת בו כיום על קבלנים המתעכבים במסירה, ויותיר את הפיצוי על גובה הנזק הממשי שנגרם לרוכש. כך חשף אתמול (ה') מנכ"ל משרד האוצר במהלך שיחת "אחד על אחד" שקיים במסגרת ועידת " מרכז הנדל"ן אילת 2024".

בדבריו, שלל הייזלר את הפתרון המקודם כיום על ידי משרד הבינוי והשיכון למתן פיצוי לקבלנים המתעכבים במסירת דירות בפריפריה. "על פני הדברים נראה לי לא ישים ולא יכול לעמוד בעקרון השוויון", אמר. עם זאת אמר לגבי הסוגיה בכללותה כי "אנחנו בהחלט רואים צורך לשים לזה לב, אנחנו לא אדישים לזה. נכון לעכשיו לא חושבים שנכון להתערב ולשלם פיצוי, כן חושבים שצריך תיקון חקיקה. שמתייחס לאותם קנסות שנקבעו בתיקון לחוק המכר. אם אתה נותן פיצוי לדיירים צריך לתת פיצוי אמיתי ולא קנס. זה ידרוש תיקון חקיקה ונבחן את הדברים".

כותרת מעניינת נוספת שסיפק הייזלר, התייחסה לדברי מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' בועידה כי נבחנת חזרתו של מס דירה שלישי, וטען כי אין כוונה לקדם צעד שכזה. "בהחלט ביקשתי לעשות שינויים מהותיים במבנה המס בישראל במסגרת תקציב 2025, לאו דווקא בכיוון של מיסוי מקרקעין , אלא מיסוי שיותר יעודד צמיחה. במסגרת הדיון באוצר הייתה אחת ההצעות להחזיר את מס דירה שלישית. ואני אומר חד משמעית – זה לא על הפרק ולא מקודם. רוצה להרגיע. להרחיק עוד משקיעים מהשוק זה לא נכון".

לשאלה מה דעתו על יוזמת משרד התחבורה ומנהל רשות החברות ינקי קוינט להוציא את הטיפול במטרו מידי נת"ע , השיב: "יש מחלוקת אמיתית בינינו לבין משרד התחבורה. עמדתנו באוצר שאת המטרו חייבים לקדם כמה שיותר מהר ובעוצמה. פרויקט שמעודד צמיחה. יש מחלוקת מה יעשה את זה יותר מהר".

לדבריו, על אף שגישתו הראשונית היתה כי אין להוציא את הפרויקט מידי נת"ע , בכוונתו לקדם כעת דיון בנושא. "מנהל רשות החברות חשב שנכון יותר למצוא חברה שתתמקד רק במטרו ושזה מה שיביא את זה יותר מהר. בתחילת הדרך צידדתי שנכון שנת"ע תוביל את זה, אבל מנהל רשות החברות העלה מספר טיעונים לטובת פתיחת החברה החדשה. ההכרעה תבוא לפתחי בשבועות הקרובים וביחד נקבל החלטה. אני חושב שצריכים לבדוק את העניין ברצינות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרשוק הדיורשלומי הייזלר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...