מנהל רשות המסים: "צריך לחשוב על מס על דירה שלישית. זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

ועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024: עו"ד שי אהרונוביץ' חשף כי במשרד האוצר מחזירים לשולחן את המס שכבר עבר בכנסת ב-2016 ובוטל. "כולם הלכו לקנות, אבל אין מספיק דירות ואז התחילו עם כל הפטנטים - להעלות את מס הרכישה, להוריד. המדינה צריכה ליצור אחידות", אמר אהרונוביץ'. רכז שיכון ונדל"ן, באגף התקציבים באוצר על החזרת מס רכוש: "יכול לתרום ליצירת היצע הדירות, זה משהו שאפשר לבחון"

שיתוף הכתבה
עו"ד שי אהרונוביץ' בוועידת מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)עו"ד שי אהרונוביץ' בוועידת מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)

מנהל רשות המסים עו"ד שי אהרונוביץ' אמר הבוקר (ג') בוועידת מרכז הנדל"ן באילת כי "צריך לחשוב אולי על מס דירה שלישית. מערכות המחשב שלנו כבר מוכנות ומבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025". אהרונוביץ' אמר את הדברים בפאנל שעסק ב"שוק הדיור במציאות של חוסר ודאות" אותו הנחה סגן עורכת גלובס דרור מרמור. כזכור, מס על דירה שלישית אושר בממשלה ובכנסת ב-2016, אך בג"ץ ביטל את החקיקה בגלל פגמים שנפלו בהליך. 

לדברי אהרונוביץ', "אין מתחרים לשימוש של הממשלה בכלי המיסוי במה שקשור לתחום הנדל"ן למגורים, בטח לא ב-20 השנים האחרונות". הוא הסביר כי הישראלים השקיעו בדירות למגורים בין היתר בגלל המדיניות של פטור ממס על דירת מגורים אחת ל-4 שנים: "זה, ביחד עם הדמוגרפיה החיובית, הוביל את הישראלים להשקיע בדירות מגורים. כולם הלכו לקנות, אבל אין מספיק דירות ואז התחילו עם כל הפטנטים - להעלות את מס הרכישה, להוריד".  לדבריו, "המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה". 

בפאנל נוסף שעסק תיקוני חוק המס האחרונים, התייחס אסף וקסלר – רכז שיכון ונדל"ן, באגף תקציבים במשרד האוצר, לאפשרות של החזרת מס רכוש. "נסתכל מה קורה בעולם ונגיש המלצות. הסיבה שבגללה התחלנו להניע את הדבר הזה היא בגלל שהיום אנחנו לא איפה שהיינו לפני 20 שנה. רשות המיסים הרבה יותר טכנולוגית והרבה יותר יעילה. הקשר שלה הרבה יותר טוב ופחות בירוקרטי. מתוך הבנה שזה יכול לתרום ליצירת היצע של דירות למגורים והכשרה של קרקעות, אז אנחנו חושבים שזה משהו שאנחנו יכולים לבחון". 

 

וקסלר הוסיף: "אני חושב שזה ברור שמדיניות מס זה דבר מאוד מורכב ודורש הסתכלות לטווח ארוך ויש הרבה פרמטרים שמשפיעים. אנחנו יוצרים איזון מהזווית של מדיניות דיור, לייצר כמה שיותר היצע של יחידות דיור ולאפשר ירידת מחירים. ירידת מחירים זה לא משבר. הולכים לסיים ב-6.6 אחוז גירעון. יש לנו הרבה צרכים לממן. לטווח ארוך זה בריא הרעיון לייצר מס יעיל ונכון ופשוט. מרבית הקרקעות בישראל מוחזקות על ידי אחוז מאוד מצומצם, ואין שום סיבה לא למסות אותו". 

יוסי אלישע, ראש משרד יוסי אלישע קלדרון ושות' עורכי דין, אמר כי "מסים בסוף מתגלגלים לדייר. קונספטואלית אנחנו כל הזמן בשיטת המקל. איפה הגזרים? יש רצון להרחיק משקיעים משוק הנדל"ן כאילו זה דבר רע. ה-7 באוקטובר החריף את המצב, שגם כך היה בקיפאון". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שי אהרונוביץ'מסיםמיסויועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...