אושר לקריאה שלישית: רשויות ביו"ש יוכלו לקבל חלק מהכנסות של רשות סמוכה שאינה מיו"ש

על פי הצעת החוק, רשות מקומית ביהודה ושומרון תוכל לקבל חלק מהכנסות הארנונה או מתשלומי החובה האחרים מאזור תעשיה, מסחר או תעסוקה של רשות סמוכה שאינה ממוקמת ביו"ש. זאת, כדי לסייע לרשויות שאין בשטחן די שטחי מסחר, תעשייה או תעסוקה. ח"כ מיש עתיד התנגדה: "לא כל הרשויות בהן שטחי מסחר הן חזקות". ח"כ מרב מיכאלי: "סיפוח משפטי זוחל של יו"ש"

שיתוף הכתבה
הדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת (דוברות הכנסת, דני שם טוב)הדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת (דוברות הכנסת, דני שם טוב)

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שמטרתה לאפשר לרשויות מקומיות ביהודה ושומרון לקבל חלק מהכנסות הארנונה או מתשלומי החובה האחרים מאזור תעשיה, מסחר או תעסוקה של רשות סמוכה, שאינה ממוקמת בשטחי יהודה ושומרון. את הצעת החוק יזם יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר.

מטרת החוק, על פי ח"כ אשר, היא לסייע לרשויות מקומיות שאין בשטחן די שטחי מסחר, תעשייה או תעסוקה המהווים חלק חשוב מהכנסת הרשות המקומית. כבר היום מסמיך סעיף 9 ב לפקודת העיריות את שר הפנים, בהסכמת שר האוצר, ולאחר עיון בתסקיר של ועדת חקירה שמונתה לעניין זה, לקבוע בצו כי באזור שנמצא בתחום רשות מקומית אחת או יותר, ולא נכלל בו שטח למגורים בלבד, יחולקו ההכנסות מארנונה כללית או מתשלומי החובה האחרים בין אותה רשות מקומית לרשויות מקומיות אחרות הסמוכות לה או הגובלות בה. עם זאת, בסעיף לא נכללים יישובי יהודה ושומרון, שרק לאחר שתאושר הצעת החוק במליאת הכנסת יוכלו לקבל גם הם חלק מההכנסות הללו.

ח"כ מטי צרפתי הרכבי מ"יש עתיד", התנגדה להצעת החוק, ואמרה כי ועדות חלוקת המשאבים הן ועדות פוליטיות שבמקרים מסוימים התעמרו בראשי רשויות שלא שיתפו פעולה. "לפני שמחליטים כזאת החלטה צריך לראות כמה המדינה נותנת. יש כבר מענקים רבים ותקציבי פיתוח לתושבים ביהודה ושומרון. לא כל הרשויות שבשטחן יש אזורי מסחר הן רשויות חזקות".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טובצילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

נציגת מרכז השלטון המקומי, עו"ד מירה סלומון, אמרה כי "השלטון המקומי מתנגד לחלוקת הכנסות באופן עקרוני משום שעל המדינה לתקצב רשויות שאין להן יכולת להחזיק את עצמן. הבאת כל הרשויות כולן למצב של חוסר היא לא הדרך הנכונה". היא הוסיפה כי כבר היום הרשויות המקומיות בתחומי ישראל מקבלות מהמדינה את ההשתתפות הנמוכה ביותר מבין מדינות ה-OECD, וכי ביו"ש יש רשויות מקומיות שיש בהן אזורי תעסוקה מניבים ועל פניו יכולה רשות מקומית לבקש חלוקת הכנסות מרשות מקומית סמוכה לה ביהודה ושומרון. 

יו"ר מפלגת העבודה היוצאת, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי הרשויות ביו"ש אינן חלק ממדינת ישראל, וכי כעת מתבצע סיפוח משפטי זוחל. "בימים אלה כשמדינת ישראל עומדת במקום פגיע, העברת החוק שהוא סיפוח זוחל הוא בעיני מעשה לא אחראי". ראש מועצה מגילות ים המלח, אריה כהן, הסביר כי "אנחנו סובלים מכל הנזקים של מפעלי ים המלח ומירידת המפלס. ההכנסות מהארנונה של המפעלים חולקו לרשויות מקומיות נוספות כמו אל קסום וירוחם ואילו אנחנו לא קיבלנו שקל מההכנסות הללו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשויות מקומיותיהודה ושומרוןועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסתיעקב אשר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...