העליון דחה הבקשות להקפאת העבודות: אור ירוק להקמת השכונה שתוסיף 8,000 דירות לרחובות

ביהמ"ש העליון דחה מספר בקשות להקפיא את תחילת העבודות על התוכנית של דירה להשכיר, החברה הממשלתית לדיור והשכרה, הממוקמת במזרח העיר בשטח שכולל כיום שדות חקלאיים ופרדסים. התוכנית כוללת מגדלים ו-500 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר, והוגשו לה מאות התנגדויות, בהן של חברת החשמל, החברה להגנת הטבע, מכון ויצמן, רשות הטבע והגנים ובעלי קרקעות פרטיים

שיתוף הכתבה
שטחים חקלאיים ברחובות (שאטרסטוק) שטחים חקלאיים ברחובות (שאטרסטוק)

בית המשפט העליון דחה לפני כשבועיים מספר בקשות להקפיא את תחילת העבודות על השכונה החדשה שצפויה לקום במזרח העיר רחובות. 

מדובר בתוכנית של דירה להשכיר , החברה הממשלתית לדיור והשכרה בע"מ, המתפרסת על שטח של 2,230 דונם וממוקמת בין כביש 40 בדרום ועד מכון וייצמן בצפון, כשהשטח כולל כיום שדות חקלאיים מעובדים ופרדסים, רובם בבעלות פרטית. היא כוללת את בנייתן של 8,100 יחידות דיור חדשות בבנייה מרקמית בת 6-10 קומות, וכן בניית מגדלים. בנוסף מקצה התוכנית 500,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר. 

העותרים - כמה בעלי זכויות בקרקע, ביקשו כי תוקפה של התוכנית - תמ"ל 3003 יוקפא, כי לא יבוצעו עבודות פיתוח בשטח, ולא יינתנו היתרי בנייה, עד להכרעה סופית בערעורים שהוגשו לביהמ"ש העליון נגד התוכנית. שופט העליון עופר גרוסקופף קבע כי הדיון בערעורים יתקיים לא יאוחר מיוני 2024. 

לפני אישור התוכנית הוגשו נגדה 191 התנגדויות בהן של חברת החשמל, החברה להגנת הטבע, מכון ויצמן למדע, רשות הטבע והגנים, בעלי קרקעות פרטיים ועוד.

תמ"ל 3003 אושרה בינואר 2023, ולאחר מכן הוגשו נגדה מספר עתירות בבית המשפט המחוזי בלוד, הנוגעות כולן לטענות נגד זכויות הבנייה שקיבלו או לא קיבלו העותרים. ביהמ"ש המחוזי דחה את כל העתירות בסוף 2023, ואז הגישו חלק מהעותרים ערעור לביהמ"ש העליון. השופט גרוסקופף מסביר בהחלטתו כי מאחר ו"לא צפויות להתבצע עבודות בשטח לפני תחילת שנת 2025", והדיון בערעורים צפוי להתקיים ביוני 2024, אין צורך בהקפאת עבודות הפיתוח.

מחברת דירה להשכיר נמסר: "החברה מברכת על החלטת בית המשפט וסלילת הדרך למימושה של תמ"ל 3003 המוסיפה אלפי יח"ד לאזור ביקוש, כשנתח משמעותי מתוכן, מיועד לדיור בר השגה ולהשכרה ארוכת טווח. תכנית זו מצטרפת לתכניות רחבות היקף בפריסה ארצית שעל תכנונן מופקדת חברת דירה להשכיר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט העליוןדירה להשכירהשכרה ארוכת טווחרחובות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...