ר"ג: אושר להפקדה פינוי-בינוי של יובלים ל-300 דירות; בית החרושת ההיסטורי לסריגה ישומר

במסגרת הפרויקט בין רחוב הבילויים לאלוף שדה ייהרסו 96 יח"ד ויוקמו שני מגדלים בני 35 קומות ומבנה לתעסוקה בן 16 קומות שישלב קומת מסחר. התוכנית השנייה של ישראמיש ברחוב סוקולוב, כוללת שימור של בית החרושת לסריגה שהוקם לפני 90 שנה, ובניית 109 יח"ד במקום 21 קיימות

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית במתחם הבילויים ברמת גן (BLK Architects)הדמיה של התוכנית במתחם הבילויים ברמת גן (BLK Architects)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד שתי תוכניות בעיר רמת גן - הראשונה היא תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת הבילויים, והשנייה תוכנית שתשלב את שימורו של בית החרושת ההיסטורי לסריגה ברחוב סוקולוב בעיר יחד עם הקמת מגדל בן 22 קומות.

בשכונת הבילויים אושרה להפקדה תוכנית של יובלים סיטי להתחדשות עירונית בין רחוב הבילויים לדרך אלוף שדה בחלקה הדרומי של רמת גן. התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 7 דונם, והיא ממוקמת בסמוך לצומת הירדן-אלוף שדה, בו מתוכננת תחנת 'הירדן' של הקו הסגול של הרכבת הקלה.

במסגרת הפרויקט ייהרסו 96 יחידות דיור ישנות שקיימות במקום ב-8 בניינים, ובמקומן יוקמו 308 יח"ד ב-2 מגדלים בני 35 קומות. מתוך כלל היח"ד, 108 יהיו קטנות. התוכנית כוללת גם הקמת מבנה לתעסוקה בן 16 קומות שישלב קומת מסחר, מבנה ציבור בן 6 קומות, ותוספת שטח ציבורי פתוח ושבילים עבור הולכי רגל, המאפשרים מעבר מדרך אלוף שדה והרכבת הקלה לשכונת הבילויים. התוכנית נערכה על ידי BLK Architects. 

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן, אמר היום כי "עם התקדמות העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה, מתקדמות גם יוזמות תכנוניות להתחדשות עירונית לאורך התוואי. תוכנית הבילויים שהופקדה להערות הציבור מהווה דוגמא נוספת כיצד תשתיות תחבורתיות מאפשרות העצמת מגורים והתחדשות לצד עירוב שימושים של בניין משרדים ומסחר״.

מתכנן מחוז תל אביב במנהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, אמר כי "מדובר על תוכנית להתחדשות עירונית על ציר משמעותי לתחבורה ציבורית וכן בצמידות לתחנת רכבת קלה של הקו הסגול שבביצוע, כל אלו מעניקים לתוכנית יכולת פיתוח משמעותית תוך יצירת מוקד תעסוקה, מרפאות ומסחר ברמה שכונתית". 

הדמיה של התוכנית במתחם סוקולוב (אדר' דניאל מועלם)הדמיה של התוכנית במתחם סוקולוב (אדר' דניאל מועלם)

התוכנית השנייה שאושרה להפקדה, של חברת ישראמיש השקעות, ממוקמת ברחוב סוקולוב 10 ו-12 בשכונת נחלת גנים בעיר, והיא כוללת את שימורו של בית החרושת לסריגה ההיסטורי במקום, וכן את הריסתן של 21 יח"ד בבניין הסמוך, שבמקומן ייבנו 109 יח"ד בבניין מגורים בן 19 קומות, מעל 3 קומות של מסחר ומשרדים. 33 יח"ד יהיו קטנות. בית החרושת נבנה על ידי יעקב ראב שעלה מגליציה בשנת 1934. המבנה הינו חלק מהמבנים לשימור בתוכנית השימור העירונית. התוכנית נערכה על ידי משרד מועלם אדריכלות והנדסת בניין. 

מתכנן מחוז תל אביב במנהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, אמר היום כי "התוכנית מהווה דוגמא לפוטנציאל הגלום בשימור המורשת הבנויה לצד הגדלת המרחב הציבורי והתחדשות עירונית תוך הגדלת הצפיפות העירונית במרחב העירוני של רמת גן". 

חוות הדעת השמאית לבדיקת הכדאיות הכלכלית של הפרויקט ברחוב סוקולוב, מעריכה את הההכנסות ממנו בסך של 238.8 מיליון ש"ח, עלויות בסך של 202.3 מיליון ש"ח ורווח יזמי של 36.5 מיליון ש"ח, המתבטא בשיעור רווחיות ליזם הפרויקט בסך של 18%. חוות הדעת השמאית נערכה ע"י שמאי המקרקעין עדי אגסי ממשרד אגסי כלכלה ושמאות מקרקעין. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמת גןיובלים סיטיהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...