150 מיליון שקל ימתינו להכרעה: העליון דחה בקשת ערעור על עיכוב השבת ההיטלים בגין תוכנית השימור בת"א

שופטת העליון וילנר דחתה בקשת ערעור שהוגשה על החלטת המחוזי לעכב השבת היטלי השבחה שגבתה עיריית ת"א בגין תוכנית השימור. כעת ייאלצו מאות הנישומים להמתין להכרעת המחוזי בערעור על החלטת ועדת הערר שקבעה כי התוכנית אינה משביחה. "לנוכח מספר הנישומים, מאפייניהם וחלוף הזמן מאז גביית ההיטל, נראה כי המשיבה אכן צפויה להיתקל בקשיי גבייה משמעותיים במקרה בו תשיב את כספי ההיטל ולאחר מכן תזכה בערעור"

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי (עיריית ת"א-יפו)ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי (עיריית ת"א-יפו)

בית המשפט העליון דחה השבוע את בקשת רשות הערעור שהגישו מספר נישומים על החלטת בית המשפט המחוזי תל אביב, לעכב השבת עשרות מיליוני שקלים של היטלי השבחה שגבתה עיריית תל אביב בגין תוכנית השימור, לאחר החלטת ועדת הערר לפיצויים והיטלי השבחה כי התוכנית אינה משביחה. זאת לאחר שבחודש דצמבר קיבל בית המשפט המחוזי את בקשת הוועדה המקומית ת"א-יפו לעכב את ביצוע ההחלטה, עד להכרעה בערעור שהגישה הוועדה המקומית על החלטת ועדת הערר.

בעקבות החלטת השופטת יעל וילנר, צפויה הוועדה המקומית תל אביב להמשיך להחזיק בכ-110 מיליוני שקלים שגבתה מ-533 נישומים, ששוויים כיום לאחר ריבית והצמדה כבר מגיע לכ-150-160 מיליון שקל.

להחלטה המלאה של בית המשפט העליון לחצו כאן

"לאחר עיון בחומר שלפני הגעתי למסקנה כי דין הבקשה להידחות", כתבה בהחלטתה וילנר. "כידוע, לערכאה דיונית מסור שיקול דעת רחב בכל הנוגע לסעדים זמניים והתערבות ערכאת הערעור בשיקול דעת זה תהא במקרים חריגים בלבד... המקרה שלפני אינו נופל בגדר מקרים חריגים אלה".

עוד ציינה השופטת כי גם שיקולי מאזן הנוחות מצדיקים את החלטת המחוזי לעכב את ביצוע השבת הכספים לנישומים: "לנוכח מספרם הרב של הנישומים, מאפייניהם וחלוף הזמן מאז גביית ההיטל, נראה כי המשיבה אכן צפויה להיתקל בקשיי גבייה משמעותיים במקרה בו תשיב את כספי ההיטל ולאחר מכן תזכה בערעור". במצב הפוך שבו יידחה בערעור, כתבה וילנר, "לא נראה שהמשיבים צפויים להיתקל בקשיים דומים, וזאת בין היתר בשים לב לזהות המשיבה ולאיתנותה של הרשות".

את הנישומים ייצגו בהליך עו"ד יניב כהנוביץ ועו"ד משה וינברג, ואת הוועדה המקומית ייצגו עו"ד אירית יומטוב ועו"ד הראל וינטרוב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט העליוןעיריית תל אביבהיטלי השבח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...