מגדלים של 30 קומות ליד הישיבה הליטאית: אושרו להפקדה תוכניות התחדשות ל-600 דירות בירושלים

בתוכנית פינוי-בינוי של עזרא קוקיא במתחם יפו והמלך ג'ורג' במרכז העיר, ייבנו 300 יח"ד בשני מגדלים עד 35 קומות, על 5 קומות מסד של משרדים ומסחר. בשכונת גבעת מרדכי יוקמו ליד ישיבת חברון כנסת ישראל 300 יח"ד להשכרה בשני מגדלים

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית במתחם הרחובות יפו והמלך ג'ורג' במרכז העיר (באדר אדריכלים)הדמיה של התוכנית במתחם הרחובות יפו והמלך ג'ורג' במרכז העיר (באדר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה להפקיד שתי תוכניות התחדשות עירונית בשני מתחמים בבירה, בפינוי-בינוי מרכז העיר ובשכונת גבעת מרדכי, עם 600 יחידות דיור בסך הכל, שטחי מסחר ותעסוקה ודיור מוגן.  

המתחם הראשון הוא מתחם "קוקיא", שהתוכנית עבורו הוגשה על ידי היזם עזרא קוקיא ונערכה על ידי האדריכל איאן באדר. המתחם מתפרס על שטח של 7 דונם, בצומת "האיקסים" במתחם הרחובות יפו והרחוב המלך ג'ורג' במרכז העיר, ובצמוד לקו האדום של הרכבת הקלה שכבר פועל, והקו הכחול המצוי בהליכי בנייה.

בשטח קיימים היום מבנים מסחריים, לאורך רחוב יפו ורחוב שטראוס, ובעורף המסחר יש חנייה לכלי רכב הפונה לרחוב הרב אג"ן. במסגרת התוכנית, המבנים ייהרסו, ובמקומם ייבנו 300 יחידות דיור ב-2 מגדלים בני עד 35 קומות, על גבי מסד בין 5 קומות עבור מסחר ומשרדים. כמו כן יוקמו מבני ציבור. התוכנית כוללת גם 20% יח"ד קטנות עד 55 מ"ר. 

הדמיה של התוכנית במתחם הרחובות יפו והמלך ג'ורג' במרכז העיר (באדר אדריכלים)הדמיה של התוכנית במתחם הרחובות יפו והמלך ג'ורג' במרכז העיר (באדר אדריכלים)

התוכנית מקצה גם שטח עבור כניסה לתחנת רכבת ישראל המצויה בתחום התוכנית, כהמשך לקו הרכבת המגיעה מתל אביב ונמל התעופה בן גוריון. באופן זה עתיד להיות המתחם משורת בצורה מיטבית על ידי תחבורה ציבורית עירונית ובין עירונית, ונגיש לתיירות. 

300 יח"ד בשני מגדלים בגבעת מרדכי 

המתחם השני ממוקם בשכונת גבעת מרדכי, דרומית לגבעת רם. התוכנית הוגשה על ידי "ישיבת חברון כנסת ישראל" ונערכה על ידי משרד הוק אדריכלים, וכוללת הקמתן של 300 יח"ד חדשות להשכרה, ב-2 מגדלים בני 30 קומות, שיוקמו מעל 5 קומות ובהן 80 יח"ד לדיור מוגן, שטחי מסחר ותעסוקה ומבני ציבור. המתחם מתפרס על שטח של 20 דונם, והוא ממוקם במפגש הרחובות חיים הלר ויחזקאל סרנה, בסמוך לקו הירוק המאושר של הרכבת הקלה המצוי בהליכי בנייה. 

ישיבת חברון כנסת ישראל היא ישיבה חרדית ליטאית גדולה מאוד בירושלים, הנחשבת לאחת משתי הישיבות היוקרתיות בציבור החרדי. משום כך, בנייתן של 30 קומות על ידה הוא מעשה חריג מאוד, ומיועד להניב רווח עבור הישיבה. הוועדה ציינה כי קיימת חשיבות בהגדלת היצע היח"ד להשכרה במקום, כאשר 20% מהיח"ד יהיו בשטח של עד 30 מ"ר, לטובת השכרה לסטודנטים.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדריכל דן קינן, אמר היום כי "מדובר בתוכניות ייחודיות אשר עתידות להפוך למוקדים עירוניים, לצד תוספת יחידות דיור להשכרה ושימושים אחרים, ומסייעות בקידום עירוניות תוססת המשלבת מסחר, תעסוקה ומגורים, תוך הסתמכות מרחב ציבורי איכותי המוכוון להולכי רגל, ומשורת על ידי תחבורה ציבורית יעילה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:השכרה ארוכת טווחעזרא קוקיאירושליםפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...