סוף לסכסוך? מידאס מציעה לרכוש מריט 1 את זכויותיה בגני שרונה בת"א תמורת 109 מיליון שקל

על רקע הסכסוך ביניהן, מציעה החברה שבשליטת יוסף ורון שטיימן לרכוש את חלקה של ריט 1 (50%) בחברת גני שרונה (אמטא) בה הן שותפות, בסכום המשקף לחברה שווי של כ-217 מיליון שקל. חלקה של מידאס בחברה שמחזיקה 15 בניינים לשימור בצדו המערבי של מתחם שרונה, עומד כיום על 30%

שיתוף הכתבה
מתחם שרונה בת"א (שאטרסטוק) מתחם שרונה בת"א (שאטרסטוק)

חברת מידאס השקעות נדל"ן , בשליטת יוסף ורון שטיימן, מציעה לרכוש את חלקה של ריט 1, בניהולו של שמואל רופא, בחברת גני שרונה (אמטא) שבה הן שותפות, על פי שווי מוערך של 217 מיליון שקל. כך דיווחה מידאס השקעות בסוף השבוע. מדובר בחברה המחזיקה 15 בניינים לשימור בצד המערבי של מתחם שרונה בתל אביב (הגובל ברחוב קפלן, מול הקריה). בסך הכול מדובר בכ-6,200 מ"ר בנוי + רחבות צמודות. הזכויות כיום בעיקר למסחר והחברה פועלת לשינוי תב"ע כך שיתאפשר להוסיף שימושים לתעסוקה.

ריט 1 מחזיקה 50% מהחברה, ומידאס השקעות 30%, אמאר יועצים ואדלר חומסקי תקשורת מחזיקים כל אחד ב-8.5%. על רקע הסכסוך בין מידאס לריט 1, שבו טענה מידאס לקיפוח, היא מציעה כעת לרכוש את חלקה של ריט 1, כאמור על פי שווי של 217 מיליון שקל בניכוי התחייבויותיה של מידאס (כ-3 מיליון שקל). 

נציין כי ריט 1, שהגדילה את מניותיה בגני שרונה ב-2018 ל-50% ולקחה את ניהול הפרויקט מידיה של  מידאס, העריכה את שווי חברת גני שרונה ב-191 מיליון שקל. מידאס מציינת כי הצעתה אינה מקבלת את ההערכה של ריט 1 וההצעה שלה על פי השווי של 217 מיליון שקל, תוספת של 13.6% לעומת ההערכה של ריט 1. תוקף ההצעה עד 17 במרץ. כך סכום ההצעה 108.5 שקל בניכוי התחייבויות. החברה מתכוונת לממן את הרכישה מגיוס הון או איגרות חוב דרך שעבוד המניות או הכנסת שותף.

בנובמבר 23 טענה מידאס להפרות הסכם מצד ריט 1 לגבי הרכב ההנהלה והדירקטוריון, וריט 1 מצידה טענה כי גני שרונה אינה מדווחת לדירקטור מטעם ריט 1 על המידע הנחוץ לו.

בדצמבר האחרון שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, חנה פלינר, דחתה  את בקשתה של מידאס השקעות לצו זמני נגד ריט 1 וקבעה כי מידאס לא הוכיחה שסיכויי התביעה גבוהים ושהסכם המכר הופר. אלא שהסכסוך האמיתי בין הצדדים הוא כספי. וגם אם יוכח שהופר ההסכם, מדובר בהליך ארוך ומצב הדברים יתברר בסוף ההליך העיקרי וכי ריט תמשיך לנהל את החברה. ריט 1 מוחזקת בעיקר על ידי המוסדיים, הפניקס, אלטשולר, הראל, כלל ומנורה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מידאסריט 1שרונהשמואל רופא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...