6,000 דירות ו-336 אלף מ"ר לתעסוקה: הוותמ"ל תדון היום בהפקדת תוכנית ענק להתחדשות בדרום לוד

במסגרת התוכנית שמקדמים משרד השיכון ועיריית לוד על פני קרוב ל-1,000 דונם, ייהרסו 865 יח"ד ויפנו את מקומן למגדלים של עד 30 קומות, ויחודשו אזורי תעשייה ומלאכה קיימים. עוד כוללת התוכנית הקמת מסוף תחבורה ציבורית בסמוך לתחנת הרכבת לוד

שיתוף הכתבה
לוד (שאטרסטוק)לוד (שאטרסטוק)

הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) תדון היום (ד') באישור להפקדת תוכנית ענק לפינוי-בינוי שמקדמים  משרד הבינוי והשיכון ועיריית לוד בדרום לוד. התוכנית, בשם לוד דרום ב', היא תוכנית פינוי והריסה של כ-865 יחידות דיור קיימות ובניית 6,032 יחידות דיור חדשות במקום, זאת במגדלים של עד 30 קומות.

עוד כוללת התוכנית חדוש של אזורי תעשיה ומלאכה קיימים, לצד הוספת כ-159,625 מ"ר עיקרי לתעסוקה, כך שיתקבלו בסך הכל כ-336 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה, וכ-557,350 מ"ר עיקרי לשטחי ציבור. נוסף על כך ישודרגו המרחב הציבורי ורשת הדרכים, ויתווספו תשתיות תחבורה ציבורית.

התוכנית ממוקמת בדרום העיר לוד, ממזרח וממערב למסילת הרכבת, במספר רב של רחובות, בשטח של כ-972 דונם. היא מציעה התחדשות עירונית בכמה מתחמים שיכללו התחדשות ותוספת בנייה לאורך מסילת הרכבת וכן פינוי מפעל "דלקול" ברחוב יצחק רבין והקמת שכונת מגורים בשטחו, בת 1,500 יח"ד על 50 דונם, כולל מסחר ותעסוקה, ביוזמת קרן מרתון". התוכנית מציעה גם הקמת מסוף תחבורה ציבורית בסמוך לתחנת הרכבת לוד.

עוד מציעה התוכנית תוספת רחובות, שבילים ושטחים פתוחים, שיפור הקישוריות ומערכת הדרכים הקיימת. התוכנית מייצרת קישוריות לעידוד הליכה ברגל ורכיבת אופניים ושיפור הגישה לתחבורה הציבורית הקיימת והמתוכננת. בין היתר, ע"י הרחבת רחוב יוספטל הכולל ציר נתיב ציבורי קיים, ויצירת שדרה עירונית ירוקה עם בינוי אינטנסיבי ועירוב שימושים מגורים, מסחר (7,000 מ"ר) ותעסוקה. כמו כן תיבנה כיכר עירונית למעבר שירות הולכי רגל ואופניים כולל חניה עם בתי קפה, מסעדות וקיוסקים. השימושים הציבוריים המותרים יכללו מרפאות, מכוני סיעוד, מכוני מחקר או לימוד אקדמי. כמו כן יוקצה שטח  למד"א.

מדובר בשטח על הגבול הדרומי בעיר, שרוב המבנים בו נבנו כבנייני רכבת בשנות ה 60-70 של המאה הקודמת. עורך התוכנית הוא אדריכל ארי כהן מארי כהן אדריכלות ובינוי ערים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית לודותמ"למשרד השיכוןלודפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...