אושרה תוכנית לשכונה חדשה עם 1,100 יח"ד ו-32 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה בבאקה אל גרבייה

התוכנית של משרד השיכון מתפרסת על קרקעות מדינה בשטח 260 דונם, והיא ממוקמת בצפון מערב העיר. הבנייה תהיה במבנים בני 6-9 קומות, ויוקצו 30 דונם למוסדות ציבור

שיתוף הכתבה
באקה אל גרבייה (עיריית באקה אל גרבייה)באקה אל גרבייה (עיריית באקה אל גרבייה)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות רות שוורץ חנוך, החליטה לאשר תוכנית של משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה בבאקה אל גרבייה. 

התוכנית מתפרסת על קרקעות מדינה בשטח כולל של 260 דונם, והיא ממוקמת בצפון מערב העיר, ממזרח לכביש 574 ובסמוך לכביש 6. היא כוללת את בנייתן של 1,111 יחידות דיור שיוקמו מבני מגורים בני 6-9 קומות, 32,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, 30 דונם למבנים ומוסדות ציבור ו-43 דונם שטחים פתוחים.

התוכנית מבוססת על תוכנית השלד לפיתוח צפון באקה, ותואמת את תוכנית המתאר הכוללנית המופקדת, המציעה פיתוח נרחב בצפון ישוב באקה אל גרביה הכולל שכונת מגורים שטחי ציבור פתוחים ומבונים ושטחי מסחר ותעסוקה, והיא נערכה על ידי א.ג.איזן אדריכלים ובוני ערים בליווי אדריכלי מחוז חיפה של משרד הבנוי והשיכון. 

בחודש אוגוסט 2023 אישרה הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) להפקדה תוכנית להקמת רובע עירוני חדש בין באקה אל גרבייה לג'ת עם אלפי יחידות דיור, תעסוקה, מסחר ועירוב שימושים עד 12 קומות, שתכלול 5,000 דירות ו-25 אלף מ"ר למסחר. 

מתכנן מחוז חיפה במנהל התכנון, רונן סגל, אמר היום כי "התוכנית מציעה ניצול יעיל של הקרקע בבנייה רוויה. קידום התוכנית המוצעת צפוי לתת מענה לתושבי היישוב מחוסרי הקרקע, וזאת במסגרת קרקע בבעלות המדינה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד השיכוןהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפהבקה אל גרביה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...