אושרה להפקדה תוכנית ענק של קרדן לפינוי-בינוי בטירת כרמל: 730 דירות במגדלים עד 30 קומות

התוכנית שקודמה בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית בשכונת בן צבי שבדרום העיר, מתפרסת על 30 דונם וכוללת הריסת 120 יח"ד והקמת 8 מבני מגורים. בנוסף יוקצו שטחים למסחר ומבני חינוך בקומות הקרקע של הבניינים. קרדן נדל"ן דיווחה כי השיגה את הרוב הדרוש לפרויקט

שיתוף הכתבה
מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר (רוני כנעני, שאטרסטוק)מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר (רוני כנעני, שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, אישרה היום (א') להפקדה תוכנית פינוי-בינוי של חברת קרדן ושל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשכונת בן צבי בטירת כרמל. התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 30 דונם, והיא ממוקמת בדרום העיר, במתחם הרחובות בן צבי ורזיאל, בו צפויה לעבור המטרונית, והיא ממשיכה את רצף התוכניות להתחדשות העירונית במתחם "גיורא". 

היא כוללת את הריסתן של 120 יחידות דיור ישנות ב-10 מבני שיכון בני 3 קומות, ובנייתן של 730 יח"ד שיוקמו ב-8 מבני מגורים של עד 30 קומות. מתוך כלל היח"ד, יוקצו כ-183 לטובת דירות קטנות. התוכנית כוללת גם שטחי מסחר, גני ילדים ומעונות יום שישולבו בקומות הקרקע של מבני המגורים, וכן מקצה שטח להקמת בית ספר חדש, והיא נערכה על ידי משרד דרמן וורבקל.

מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר, אמר היום כי "מתחם בן צבי שאושר להפקדה, הינו אחד ממספר מתחמים גדולים המקודמים בעיר כעת. התחדשות המתחם לצד תנופת ההתחדשות הכוללת בעיר, תאפשר לעיר לצמוח בהתאם לביקוש באזור זה, וזאת תוך יצירת סביבות מגורים מודרניות, עירוניות וכאלו המספקות לתושבים את הנחוץ להם בקרבת מקום או במרחק נסיעה בתחבורה הציבורית".

מתכנן מחוז חיפה במנהל התכנון, רונן סגל, אמר כי "התוכנית מהווה דוגמה לתכנון שאנו מובילים בשנים האחרונות במנהל התכנון, המבוסס על עקרונות של תכנון בר קיימא, עירוב שימושים , חיבוריות עם המרקם הקיים מסביב, התוויית שבילים וגינות כיס, ויצירת דופן רחוב פעילה ומזמינה להולכי רגל, אשר יהפכו את שכונת המגורים לשכונה המספקת לתושביה את מרבית צורכיהם ויביאו לצמצום השימוש ברכב פרטי. תכנון מסוג זה מעודד הליכתיות ומאפשר חיי קהילה ופעילות משותפת ומגוונת במרחב הציבורי ויתרום משמעותית לאיכות החיים של התושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהוועדה המחוזית חיפהטירת כרמל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...