ראש עיריית בני ברק חתם על טפסי 4: 600 דירות ראשונות בשכונת איילת השחר בדרך לאכלוס

ראש עיריית בני ברק הנבחר חנוך זייברט חתם הבוקר על טופס 4 שיאפשר אכלוסן של כ-600 דירות מתוך 840 בשכונת איילת השחר, שבנייתן כבר הסתיימה בנובמבר האחרון. אכלוס יתר הדירות מותנה בבניית קירוי מעל מסילה סמוכה של רכבת ישראל, בה מועברים דרך קבע חומרים מסוכנים. הסכם לבניית הקירוי הנדרש טרם נחתם

שיתוף הכתבה
ראש עיריית בני ברק חותם על הטופס (דוברות עיריית בני ברק)ראש עיריית בני ברק חותם על הטופס (דוברות עיריית בני ברק)

ראש עיריית בני ברק הנכנס, חנוך זייברט, חתם הבוקר (א') על טפסי 4 שיאפשרו את אכלוסן של מאות דירות בשכונת "איילת השחר" בצפון העיר, שבנייתן הסתיימה כבר בחודש נובמבר 2023. מדובר בכ-600 מתוך 839 דירות שנבנו על ידי חברת הבנייה ארזי הנגב של עודד שריקי, הממוקמות מדרום לפארק הירקון ושכונת רמת החייל בתל אביב. החתימה נעשתה בעת פגישה שערך זייברט הבוקר בלשכתו עם שריקי ועם מהנדס העיר, ערן וקסלר. 

240 דירות נוספות, שגם בנייתן הסתיימה זה מכבר, לא יקבלו בשלב זה טופס 4 , מאחר והן ממוקמות בסמוך למסילת הרכבת התוחמת את השכונה מדרום, ואישור האכלוס שלהן מותנה בבניית קירוי מעל המסילה, בה מועברים דרך קבע חומרים מסוכנים. למרות ניסיונות להגיע להסכם מול רכבת ישראל לגבי הקירוי, הסכם שכזה טרם נחתם.

אכלוס הדירות הראשונות בפרויקט נדחה במשך חודשים, עד שהושג התקציב לבניית הגשר שיחבר את השכונה למערכת הכבישים הסובבת אותה בחודש ינואר 2024, והיווה תנאי ראשוני לקבלת טופס 4 . בחודש ינואר 2024 אישר משרד האוצר להעביר תקציב של 100 מיליון שקל הדרוש להקמת הגשר ובכך לאפשר מתן טופס 4 למאות דירות. 

ראש עיריית בני ברק חותם על הטופס (דוברות עיריית בני ברק)ראש עיריית בני ברק חותם על הטופס (דוברות עיריית בני ברק)

תוכנית "בני ברק צפון", שאושרה בשנת 2018, קובעת את בנייתה של שכונת מגורים חדשה בת כ-2,100 דירות, על שטח בן 800 דונם עבור הציבור החרדי. המיקום הוא אטרקטיבי - בגבולה הצפוני של השכונה היא גובלת בפארק הירקון וברמת החייל.

הרקע לעיכוב האכלוס הוא שורת מחדלים הקשורים לעבודות התשתית במקום, ובראשם העובדה ש"גשר הרלינג" - שאמור להיות נתיב הכניסה התחבורתי העיקרי אל השכונה וממנה, ושבלעדיו כמעט שאין אפשרות להיכנס אל השכונה, עוד לא החל להיבנות. הגשר נדרש משום שהגישה לשכונה חסומה למעבר ב-3 מתוך 4 כיוונים. 

זייברט, על רקע שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר (Arielinson, ויקמדיה, בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)זייברט, על רקע שכונת בני ברק צפון ותחילת העבודות על הגשר (Arielinson, ויקמדיה, בינה - מיפוי תשתיות בע''מ)

בתחקיר שפרסם בנושא מרכז הנדל"ן בספטמבר 2023, עולה כי על אף שעוד בשנת 2018 התחייבה "נתיבי איילון", בפני רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כי הגשר יושלם עד 2021, בפועל לא החלה בנייתו של החלק המרכזי של הגשר עד ממש לאחרונה. זאת על אף שגם רמ"י ששיווקה את הקרקע ליזמים, ועיריית בני ברק שהנפיקה את היתרי הבנייה, התנו את מתן אישורי האכלוס בהקמתו של הגשר. 

גורם מעכב נוסף הוא חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה שאוסרת על מגורים בחלקים נרחבים של השכונה בשל חומרים מסוכנים אשר מובלים על ידי רכבות משא לאורך המסילה. על מנת לפתור זאת, אמור היה לצאת לדרך פרויקט קירוי של מקטע מסילת הרכבת הסמוך לשכונה, אך זה מעולם לא תוקצב. בעיריית בני ברק הגדירו את הדרך אל בניית הקירוי כ"מלחמה הבאה" שיצטרכו לנהל לטובת אכלוס השכונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רכבת ישראלארזי הנגב ייזום ובנייהבני ברקבני ברק צפוןחנוך זייברט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...