אושר: 275 יח"ד קטנות יוקמו בשתי תוכניות חדשות בהרצליה פיתוח

הוועדה המחוזית תל אביב מקדמת את התוכניות באזור התעשייה, שיוקמו בסמוך לתוואי הרכבת הקלה • הן כוללות עירוב שימושים בין מגורים, מסחר, מלונאות ועוד

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט הדמיית הפרויקט

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שבמנהל התכנון, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, החליטה בשבוע שעבר לקדם שתי תוכניות חדשות באזור התעסוקה המערבי הרצליה פיתוח - בהתאם למסמך המדיניות לפיתוח האזור שאישרה הוועדה המקומית הרצליה.  

מדובר בשני מתחמים שונים, שניהם במערב הרצליה פיתוח: בפינת הרחובות אבא אבן ואריה שנקר אושרה תוכנית להקמת מגדל בן 30 קומות אשר יכלול עירוב שימושים של קומת מסחר בחזית הרחוב, קומות תעסוקה, 100 יחידות דיור קטנות למגורים, יחידות מלונאיות ושטחי ציבור. 

הדירות המתוכננות במגדל בנות 2 חדרים לכל היותר, ובשטח של עד 50 מ"ר, המיועדות בין היתר לזוגות צעירים ויחידים, עובדים ברילוקיישן (עיתוק), סטודנטים, עובדי חברות מקומיות ואורחיהן. במנהל התכנון מציינים כי כיום מותרת בנייה של עד 20 קומות במתחם, והתוכנית מאפשרת לראשונה הקמת מגדל בן 30 קומות - בכפוף להסרת הגבלות רשות התעופה האזרחית ומשרד הביטחון. התוכנית הינה ביוזמת חברת מבני תעשיה בע"מ, ונערכה ע"י רונה-כהן אדריכלים. 

התוכנית השנייה שאושרה היא בפינת הרחובות החושלים ואריה שנקר, וכוללת הקמת מגדל בן 18 קומות שבו ייבנו עד 175 יחידות דיור קטנות למגורים, גם כן בשטח של עד 50 מ"ר, לצד יחידות דיור מלונאיות וכן שטחי ציבור. המגדל יתווסף למתחם קיים שבו מצויים כיום מבנים בני 6 ו-8 קומות. כמו כן, התוכנית מגדירה מחדש את המרחב הציבורי באמצעות תוספת של רחבה ציבורית עם חזיתות מסחרית. 

התכנית נסמכת על החניון הקיים במגרש, ואינה מוסיפה שטחים לחניונים לרכבים פרטיים, זאת כדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובהתאם לתכניות למעבר קו הרק"ל - "הקו הירוק" בדופן רובע העסקים. התוכנית הינה ביוזמת מגדל חברה לביטוח בע"מ וסיריוס חברה להשקעות ולניהול בע"מ, ונערכה ע"י קו מתאר אדריכלים. 

כאמור, שתי התוכניות הן המשך של מסמך המדיניות שאישרה הוועדה המקומית של הרצליה. בדצמבר האחרון החליטה הוועדה המחוזית לפרסם הודעה בדבר הכנת תוכנית מתאר לרובע העסקים הרצליה מערב, המתבססת על מסמך זה, שמטרתו לבחון את הצרכים המשתנים של אזור התעשייה בהיבטים השונים, ולהציע מדיניות אשר תהפוך את אזור התעשייה לרובע עסקים נגיש, דינאמי ופעיל. 

התוכנית המתארית תכלול העצמת זכויות הבנייה, תוך מתן אפשרות לשימושים מעורבים באזור זה - ייעוד ראשי לתעסוקה, בתוספת שימושי מגורים/מלונאות ושטחים מבונים לצורכי ציבור בהיקפים קטנים. כך מקווים גופי התכנון להפוך את האזור "לרובע חי המהווה חלק אינטגרלי מהעיר הרצליה". 

התוכנית תכלול, נוסף על כל אלו, הוראות לנושא התשתיות והתנועה - בדגש על שימוש בתחבורה ציבורית ובהעדפת הולכי רגל ורוכבי אופניים, ועוד. הוועדה קבעה כי עד לאישורה של התוכנית המתארית ניתן יהיה לקדם תוכניות מפורטות בהתאם למדיניות, בהיקף שלא יעלה על היקף השטחים אשר אושר בתוכנית המתאר הכוללנית המופקדת.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדניאלה פוסקהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבהוועדה המקומית הרצליהקו מתאר אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...