נחתם הסכם: בנק הפועלים יממן את מישורים בסך 170 מיליון שקלים

המימון יועמד לחברת הנדל"ן המניב שבשליטת אלכס שניידר, כחלק ממחזור חוב בסך 115 מיליון שקלים. 19 מיליון שקלים ישמשו לפירעון הלוואת מוכר שניתנה בעת רכישת מגדל ויטה בבני ברק

שיתוף הכתבה
אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים, על רקע בניין פורטאון בחיפה (אבירם ולדמן, מישורים)אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים, על רקע בניין פורטאון בחיפה (אבירם ולדמן, מישורים)

בנק הפועלים יממן את חברת הנדל"ן המניב מישורים בסך 170 מיליון שקל. מישורים, שבשליטתו של אלכס שניידר וניהולו של אלון וקסמן, הודיעה היום (ה') לבורסה על חתימת הסכם מימון על סך 170 מיליון שקלים עם בנק הפועלים.

במסגרת ההסכם, שאותו מישורים קידמה כתוצאה מעלייה בשווי הנכסים, בדגש על בניין פורטאון בחיפה (שער הנמל לשעבר שאותו רכשה ב-2017),תבצע מישורים פירעון מוקדם של הלוואה קודמת שהועמדה לחברה בשנת 2021 ויתרתה 115 מיליון שקלים ותקבל הלוואה חדשה בהיקף של כ-170 מיליון שקלים, בריבית של 3.95%, צמודה למדד לתקופה של 5 שנים.

מישורים תפרע את הקרן והריבית בתשלומים חודשיים המשקפים אמורטיזציה (סילוק חובות הדרגתי) של 4% בשנה ואת היתרה בסוף התקופה. כחלק מההלוואה החדשה תשעבד מישורים כבטוחה את מגדל ויטה בבני ברק, לאחר פרעון הלוואת מוכר בסך של 19 מיליון שקלים שקיבלה עם רכישת המגדל, זאת נוסף על בטוחות שהועמדו להלוואה הקודמת – נכסים של מישורים בחיפה ובעפולה.

בין אמות המידה הפיננסיות שנקבעו להלוואה: יחס חוב לבטוחה (LTV) שלא יעלה על 70%.   

אלון וקסמן, מנכ"ל מישורים: "אנו מברכים על הבעת האמון מבנק הפועלים. לאור עליית שווי נכסים החלטנו לצאת למהלך של מחזור חוב שבמסגרתו מישורים מצטיידת ביתרת מזומנים שתאפשר לה להמשיך ולבחון הזדמנויות עסקיות בשוק, כל זאת לצד שירות החוב ושמירה על התנהלות פיננסית שמרנית ופיזור סיכונים שמאפשרים לנו לצלוח גם תקופות של סביבה מאקרו כלכלית מאתגרת.

"המהלך הנוכחי, יחד עם עסקאות נוספות שביצעה החברה לאחרונה, דוגמת מכירת מרכז מישורים בביל"ו ומכירת שטחי המסחר בוויטה, מהווים דוגמה נוספת ליכולת החברה לאתר נכסים מתאימים, להשביח אותם ולהצדיק את שווי הנכסים בספרים, ואף מעבר לכך"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מישוריםבנק הפועליםאלכס שניידר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...