טובים השניים: אושרה בניית מגדל נוסף בן 50 קומות במתחם ביג בגלילות

הוועדה המחוזית ת"א אישרה הקמת מגדל נוסף, לצד המגדל בן 45 הקומות שכבר מצוי בבניה פעילה במתחם המסחר והתעסוקה שמצפון לסינמה סיטי, בצמוד לכביש החוף. זאת בעקבות הסרת מגבלות גובה כתוצאה מסגירת שדה דב. התוכנית המתפרשת על 44 דונם תכלול מבנה מסחרי בן שתי קומות ומעליו שני מגדלי תעסוקה

שיתוף הכתבה
הדמיה של מתחם ביג רמת השרון (יסקי מור סיוון אדריכלים)הדמיה של מתחם ביג רמת השרון (יסקי מור סיוון אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, אישרה למתן תוקף תוכנית של ביג מרכזי קניות בע"מ להגדלת מתחם מסחר והתעסוקה החדש שהחברה בונה בימים אלו ברמת השרון, בצפון גלילות בצמוד לכביש החוף, והקמת מגדל שני במקום של עד 50 קומות. 

בשטח התוכנית מתבצעות בימים אלו עבודות להקמת מבנה מסחרי בן שתי קומות, ומעליו מגדל תעסוקה בן 45 קומות כחלק ממתחם "ביג" חדש. אישור הוועדה יאפשר להקים מגדל שני במתחם של עד 50 קומות. בשטח התוכניות חלו עד לאחרונה מגבלות גובה, בין היתר בשל נתיבי טיסה משדה התעופה דב הוז. ב-2019 השדה נסגר ופונה, ומגבלות התעופה אשר נבעו ממנו הוסרו, דבר שאפשר את קידום התוכנית. 

התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 44 דונם, ממוקמת בצפון גלילות בצמידות לכביש 2, ונערכה על ידי יסקי מור סיוון אדריכלים. היא כוללת גם תוספת 4,500 מ"ר עבור שטחי ציבור. המתחם ממוקם בסמוך לתחנה עתידית של קו מטרו M3, ומשום כך התוכנית אינה מוסיפה חניות על הקיים, אלא נסמכת על מערכות הסעת ההמונים המתוכננות במרחב: המטרו והקו הירוק של הרכבת הקלה, וקובעת תקן חניה מופחת. כמו כן, היא מסדירה מעברי גשרים לכיוון מערב, מעל כביש מספר 2 - כביש החוף, על מנת להבטיח קישוריות מיטבית בין רמת השרון, דרך הרצליה לקו הירוק של הרכבת הקלה ועד לים.

הדמיה של מתחם ביג רמת השרון (יסקי מור סיוון אדריכלים)הדמיה של מתחם ביג רמת השרון (יסקי מור סיוון אדריכלים)

ממנהל התכנון נמסר כי בימים אלו מקודמת תוכנית מדיניות למתחם צפון גלילות כולו, הבוחנת מכלול של נושאים תכנוניים בתחום צפון גלילות. תוכנית המדיניות צפויה לדון במליאת הוועדה המחוזית בחודשים הקרובים.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן, אמר היום כי "קידומם של קווי המטרו מאפשר את התחלת העצמת אזור גלילות. אישור התוכנית נעשה על רקע ההבנה כי האזור כולו צפוי להעצמה ובניית מגדלי משרדים אינטנסיביים שתאפשר להעצים את התועלת הנובעת מהקמת מתשתיות הסעת ההמונים באזור". 

מתכנן מחוז תל אביב במנהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, אמר כי "התוכנית שאושרה ממוקמת במיקום אסטרטגי, אשר עתיד להיות אזור תוסס של תעסוקה, מגורים ושטחי ציבור כל זאת תוך התבססות על עתיד האזור מוטה 2 תחנות מטרו וקירבה לקו הירוק של הרכבת הקלה ותחנת רכבת ישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןביג מרכזי קניותהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביברמת השרוןביג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...