מודיעין תחילה: הסכם לפיתוח אינטנסיבי של מתחמי תחנות הרכבת נחתם בין רמ"י לרכבת

על פי ההסכם, יהפכו מתחמי התחנות למרכזי תחבורה משולבים. תוך העצמת זכויות הבנייה בייעוד מסחר, מגורים ותעסוקה. הפיילוט יבוצע במתחם תחנת רכבת מודיעין מרכז

שיתוף הכתבה
החתימה על ההסכם בין משרד התחבורה, רמ"י והמדינה (דוברות רכבת ישראל)החתימה על ההסכם בין משרד התחבורה, רמ"י והמדינה (דוברות רכבת ישראל)

הסכם ראשון מסוגו בישראל נחתם היום (ג') בין משרד התחבורה, באמצעות רכבת ישראל, ובין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והמדינה למטרת פיתוח אזורי מסחר ותעסוקה במתחמי הרכבת בכל רחבי הארץ. על פי ההסכם  ישווקו בשלב הראשון, שהוגדר כפיילוט, שטחי מסחר, מגורים ותעסוקה במתחם תחנת רכבת מודיעין מרכז. במקביל, יקודמו פרויקטים נוספים המבוצעים כיום בתחנת לוד, כרמיאל ועוד.

לאחר החתימה, תכונס ועדת מכרזים משותפת לרכבת ישראל ולרמ"י, ויחל שיווק המכרז. לשם כך תפרסם רמ"י מכרזי יזמים, שהזוכים בהם ייהנו מתקופת חכירה שהוארכה משמעותית ל-98 שנים, עם אופציה ל-98 שנים נוספות (במקום 25 שנים) לשטח של כ-27 אלף מ"ר שישמש למסחר, תעסוקה, דיור להשכרה ועוד.

מטרת ההסכם היא הפיכת מתחמי התחנות למרכזי תחבורה משולבים, עם מעברים קלים ונוחים בין אמצעי תחבורה שונים, תוך חיבוריות וקישוריות מיטביות, לצד שימושים נוספים אשר יגבירו את האטרקטיביות של הגעה לתחנה ועידוד העדפת השימוש בתחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי. נזכיר שרכבת ישראל כבר החלה לקדם תוכניות דומות, ובהן מגדלים של 40 קומות ו-100 אלף מ"ר תעסוקה שמתכננת עם החברה לפיתוח ירושלים בתחנת מלחה.

 

צילום: דוברות רכבת ישראל צילום: דוברות רכבת ישראל

ממשרדי התחבורה ורמ"י נמסר כי "התוכנית לקידום הקמת מתחמי מסחר, תעסוקה ומגורים בשטחי תחנות הרכבת היא פרי עבודה שביצעו צוותי היגוי משותפים לרכבת ולרמ"י. דירקטוריון רכבת ישראל אישר את ההסכם שיאפשר את קידומם של עשרות פרויקטי נדל"ן במתחמי הרכבת.

"המודל התווה על בסיס למידה ממדינות רבות בעולם שבהן תחנות הרכבת מהוות מרכזי תעסוקה, בילוי ומסחר, המשמשים לא רק כתחנת מעבר עבור הנוסעים, אלא כמרכזים פעילים בלב המרקם העירוני, הנגישים על ידי שירות תחבורה ציבורית יעילים לאורך כל שעות היום. ברבים מהפרויקטים, יוקמו גם מרכזי תחבורה המשלבים מערכות תחבורה ציבורית עירוניות, מטרופוליניות וארציות".

באירוע השתתפו שר השיכון יצחק גולדקנופף, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, מנכ"ל רמ"י יעקב קוינט, יו"ר רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני, ומנכ"ל הרכבת, שיקו זנה.

תחנת הרכבת במודיעין שתשמש כפיילוט (דוברות רכבת ישראל)תחנת הרכבת במודיעין שתשמש כפיילוט (דוברות רכבת ישראל)

שרת התחבורה מירי רגב: "ההסכם שנחתם מהווה אבן דרך היסטורית בקידום התחבורה הציבורית בישראל ובמימוש חזון המרכזים התחבורתיים המשולבים (האבים) שאותו אני מקדמת במשרד התחבורה. אנחנו מדברים על תפיסה תחבורתית וחברתית כוללת בכמה רמות, הן של שילוב מגוון אמצעי תחבורה במקום אחד נגיש וזמין, והן בשילוב התחבורה במרקם החיים הכולל תעסוקה, מגורים ופנאי. משרדנו מחויב לסייע בהאצת הפרויקט והסרת חסמים, כדי שהפיילוט יתחיל לפעול בהקדם האפשרי וישמש השראה למרכזים דומים נוספים בכל הארץ". 

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: ״ההסכם מאפשר ניצול מיטבי של משאבי הקרקע ומהווה מקור הכנסה שיסייע בקידום פרויקטים תשתיתיים בעתיד. מאחורי שיתוף הפעולה של משרדי הבינוי והשיכון, התחבורה, רמ״י ורכבת ישראל עומד הרצון לפעול לטובת אזרחי ישראל, לסייע להאצת פעילות המשק, ליצירת מקומות עבודה ולקידומם של מתחמי מסחר ותעסוקה״.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "פרויקט מודיעין מרכז, תחנת מלחה המחודשת, ופרויקטים נוספים המבוצעים ומקודמים כיום, יאפשרו לנו לפתח מנועי צמיחה כלכליים ואסטרטגיים לשנים הקרובות, לייצר אפיקי הכנסה נוספים, להקל על מצוקת הקרקעות למסחר תעסוקה ומגורים, ולשפר דרמטית את השירות לנוסעי הרכבת, אשר ייהנו ממוקדי תחבורה, מגורים, תעסוקה ומסחר הצמודים זה לזה. כמו כן, הרכבת מקדמת עירוב שימושים ויצירת מקומית תעסוקב, הייטק, אקדמיה ועוד בפריפריה". 

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קווינט: "פיתוח מתחמי הרכבת נדון החל משנת 2003. אין לשער את היקף היעילות המשקית הרבה אשר תצמח מפיתוח המתחמים. תחנת מודיעין היא סנונית ראשונה ובעתיד הקרוב תשווקנה תחנות נוספות. אני מבקש להודות לשרת התחבור, לשר השיכון, למנכ״ל משרד התחבורה, יו״ר הרכבת ומנכ״ל הרכבת על שיתוף הפעולה הפורה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד התחבורהרכבת ישראלמירי רגברמ"ייצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...