אושר למרות ההתנגדויות: היישוב הקהילתי הקטן בנגב יהפוך למרכז אזורי

הוועדה המחוזית דרום אישרה את התוכנית של רמ"י להרחבת היישוב מבועים שבאזור ערד, שמתפרשת על שטח כולל של כ-1,087 דונם. התוכנית כוללת יותר מ-1,000 דירות, 300 יחידות דיור מוגן, כ-67,000 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור וכ-6,700 מ"ר למסחר

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית במבועים (שקד נחום אדריכלים)הדמיה של התוכנית במבועים (שקד נחום אדריכלים)

לאחר דיון בהתנגדויות, הוועדה המחוזית דרום אישרה הבוקר (ב') את התוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להרחבת היישוב הקהילתי מבועים, הממוקם בנגב המערבי, צפונית-מזרחית לנתיבות. 

התוכנית מגדירה את היישוב כמרכז אזורי לתושבי המועצה כאשר מוסדות חינוך והתרבות בישוב משרתים את כלל יישובי המועצה. התוכנית מרחיבה ומעבה את הישוב ומוסדות הציבור וכוללת 1,050 יח"ד בתמהיל מגוון ו-300 יח"ד של דיור מוגן. מתוך ראייה והתאמה לצרכי העתיד, כוללת התוכנית ומוסיפה שימושים מעורבים של מגורים מגוונים לצד שטחי ציבור, מרכז שירות אזורי לתושבי המועצה, שטחים לתעשייה חקלאית, מסחר, מוסדות חינוך וציבור, דרכים, שבילים, חניון, כיכר עירונית ושטחים ציבוריים פתוחים.

התוכנית מתפרשת על שטח כולל של כ-1,087 דונם, מתוכם כ-87,622 מ"ר המיועדים למגורים בהרחבה (464 יח"ד) וכן כ-32,800 מ"ר לדיור מיוחד (300 יח"ד). בנוסף, כ-67,000 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור וכ-6,700 מ"ר למסחר, שטחים ציבוריים פתוחים וכן כיכר ציבורית. לצד הרחבת הישוב, התוכנית מעבה את הישוב הקיים בתוספת זכויות בניה עבור יח"ד נוספת בכל מגרש קיים (293 יח"ד). פרישת השימושים השונים בישוב הקיים ובהרחבה במסגרת התוכנית, תוכננה בהתאמה לתנאים הטופוגרפיים ודרכי התנועה הייחודיים למקום ובדגש על הנוף והסביבה.

התוכנית צפויה להרחיב ולעבות את הישוב הקהילתי מבועים בחלקו הדרומי בתא שטח שהתפנה לאחר הסטת כביש 293 דרומה, לאפשר מגוון פתרונות מגורים עם תוספת של 464 יח"ד לבני הישוב ותושבים חדשים לצד שטחים נוספים למוסדות חינוך וציבור אשר ירחיבו את הקריה החינוכית ויתנו מענה לתושבים הוותיקים. התוכנית מוסיפה מערכת דרכים המחברת את השכונה לישוב ומהווה רצף למערכת דרכים קיימת וכן מערכת שבילים מסודרת להגברת הקישוריות בין הישוב הוותיק לשכונה החדשה. בנוסף, התוכנית מגדילה את אזור התעשייה החקלאי הכולל שטחי מסחר ותעסוקה, חניון, כיכר עירונית ושטחים ציבוריים פתוחים בכ-150 דונם נוספים, לרווחת התושבים ואיכות חייהם.

התוכנית תוכננה ע"י האדריכלים אסף שקד ונועה פרנקל ממשרד "שקד נחום אדריכלים ומתכנני ערים" בשיתוף עם משרד "גיאוטבע" ו"א.טייב הנדסה" והפרויקט נוהל ע"י משרד "ת.י.ק פרויקטים".

אבישי קראוס, מ"מ מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל, בירך על ההחלטה לאשר את התוכנית וציין כי "התכנית מרחיבה ומקדמת את הישוב מבועים כמרכז אזורי המספק שירותים חיוניים לישובים בסביבה תוך שמירה על אופיו הכפרי והתחשבות במיקומו והתנאים הגיאוגרפיים שבו ובאוכלוסייה הקיימת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"ינגבמבועיםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...