בשל המחסור החמור באנשי מקצוע: תוכנית ייחודית של הטכניון תסב אקדמאים למודדים מוסמכים

הטכניון יפעיל החל ממרץ הקרוב תוכנית ראשונה מסוגה בישראל, שתימשך שנתיים ומיועדת לבעלי תואר ראשון במדעים מדויקים. כיום יש בישראל רק כאלף מודדים מוסמכים, ונחוצים לפחות עד פי 2.5 על רקע הפיתוח המואץ של תשתיות לאומיות ופרויקטי נדל"ן גדולים

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק)(שאטרסטוק)

על רקע המחסור החמור באנשי מקצוע בתחום המיפוי והמדידות, הטכניון מודיע היום (ב') כי הוא פותח תוכנית הסבת אקדמאים למודדים מוסמכים. התכנית החדשה והייחודית מסוגה בישראל נועדה לתת מענה לביקוש הגדל לאנשי מיפוי ומדידה מיומנים עקב תאוצת תהליכי פיתוח של תשתיות לאומיות והקמת פרויקטי נדל"ן גדולים.

בנוסף, מטרת התכנית היא להגדיל את כמות המודדים המוסמכים בישראל, בה פעילים כיום רק כ-1,000 אנשי מקצוע, כאשר כבר כעת קיים במשק מחסור הולך וגדל במודדים מוסמכים. בהשוואה למדינות אירופאיות המקבילות לישראל, נחוצים לפחות עד פי 2.5 ממספר אנשי המקצוע הפעילים כיום. התכנית תיפתח בחודש מרץ הקרוב בקמפוס הטכניון בשרונה, תל-אביב ובקמפוס הטכניון בחיפה.

מאבק על עתיד התכנון או על עתיד הג'ובים? האדריכלים יוצאים למלחמה על המקצוע

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון גיבשה את תכנית הלימודים החדשה ביחידה ללימודי המשך בטכניון על מנת לספק מענה לצורך הלאומי ולדרישת משרד הבינוי והשיכון לגבש תכנית מסוג זה – על מנת להבטיח קיום קבוע ומתמשך של רצף בין תכנון, פיתוח, בינוי ורישום, ועל מנת לשחרר את "צוואר הבקבוק" שמשפיע ובא לידי ביטוי במדידות לצרכי תכנון, הכנת תכניות לצרכי רישום בטאבו ועוד. 

התכנית תכלול שורה של לימודים עיוניים ומעשיים במטרה לספק למשתתפים את הכלים המקצועיים הנדרשים לתפקיד. בין השאר, יתקיימו קורסים בתחיקת המדידה, יסודות המיפוי והמדידה, גיאודזיה, רשתות בקרה, מדידות GPS, מדידות בהנדסה ותעשייה, כרטוגרפיה, קדסטר, אלגברה לינארית, סטטיסטיקה, חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי ועוד. בנוסף, יתקיימו מספר מחנות למדידות לאורך תכנית הלימודים.

משך תוכנית ההסבה החדשה כשנתיים והיא מיועדת לבעלי תואר ראשון במדעים מדויקים, גיאוגרפיה, הנדסה ואדריכלות או תחומים משיקים נוספים. המנהל האקדמי של התוכנית הוא פרופ' ירח דויטשר מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, המשמש יו"ר לשכת המודדים המוסמכים בישראל. המרצים בתכנית הם חברי סגל מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, לצד אנשי מקצוע שישמשו מרצים מן החוץ. שכר הלימוד עבור התכנית כולה עומד על 29,000 שקלים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תכנון בנייןהטכניוןמודד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...