הוותמ"ל אישרה שכונה בת 1,700 דירות בגן יבנה, ו-20 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה

התוכנית של רמ"י ממוקמת על 256 דונם בדרום מזרח גן יבנה, וכוללת 1,386 יח"ד ועוד 300 יחידות לדיור מוגן. הבנייה תהיה נמוכה, בין 4-8 קומות, והפרויקט יכלול גם מבני ציבור ושטחים פתוחים נרחבים, כולל הקמת פארק

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בגן יבנה (רונאל אדריכלים)הדמיה של הפרויקט בגן יבנה (רונאל אדריכלים)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ) החליטה היום (ד') לאשר תוכנית להקמת שכונה חדשה בדרום-מזרח גן יבנה, ל-1,686 דירות ו-20 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר. התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-265 דונם שפנוי כיום מבינוי, ומשתלבת בחלקה בין השכונות הוותיקות ביישוב. 

במסגרת התוכנית שקודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל , ושנערכה על ידי איילה רונאל, תוקם שכונת מגורים בצפיפות של כ-15 יח"ד לדונם בין השכונות שיכון עובדים לנווה עובד ומצפון לאזור התעשייה של המועצה המקומית. התוכנית גובלת במזרח לשטחים פתוחים המשמשים לחקלאות. 

התוכנית כוללת הקמת כ-1,386 יחידות דיור חדשות בתמהיל מגוון ועוד 300 יחידות לדיור מוגן, ומאפשרת נוסף על כך הקמה של כ-70 דיוריות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-420 יוקצו עבור דירות קטנות וקטנות מאוד. הבינוי כולל בניינים נמוכים יחסית, בגובה משתנה של 4-8 קומות, תוך התייחסות לסביבה ולגובה הבנייה הקיימת הגובלת בתוכנית. התוכנית כוללת התחברות ויצירת רשת תנועה מקיפה עם הרחובות הקיימים, ריבוי שבילים ושטחים ציבוריים נרחבים. כדי למנוע הצפות, התוכנית מציעה תכנון ערוץ זרימה שסביבו יוקם פארק נחל. התוכנית גם שומרת על שטחים פתוחים בשטח 36 דונם.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מסחר, שירותים ושטחי תעסוקה, בהיקף כאמור של כ-20,000 מ"ר, הממוקמים לאורך שדרה עירונית חדשה המתחברת למרקם הוותיק של היישוב (בחלוקה של מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-18,000 מ"ר לאורך השדרה העירונית, ועוד כ-2,000 מ"ר של מסחר בקומת הקרקע בתא השטח המיועד לדיור מוגן) ו-46,000 מ"ר למבני ציבור.  

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל  נתן אלנתן: "התוכנית מציגה תכנון השומר על כלל הצרכים והאינטרסים במרחב, ע"י הוספת יחידות דיור חדשות בבינוי מגוון, לרבות יח"ד קטנות תוך שמירה על מרקם מגורים איכותי". 

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברמ"י, ציינה כי "בגן יבנה תוקם שכונה חדשה ואיכותית שתחזק את הישוב ותוסיף כ-1,690 יחידות דיור בתמהיל מגוון הכולל גם דיור מוגן ודירות קטנות שתוכננו תוך עירוב שימושים עם שטחי מסחר ותעסוקה. מדרום לשכונה המוצעת מקודמת תוכנית רמ"י נוספת המרחיבה את אזור התעסוקה בדרום הישוב ופורסמה להפקדה בימים אלו, שתי התכניות יחדיו יסייעו להמשך פיתוח הישוב, חיזוקו וצמיחתו"

מתכננת הותמ"ל, אדר' סיגי בארי: "התכנון המוצע משכיל לאזן בין המרחב הבנוי לצרכים סביבתיים בגבולותיו, ומייעל את השימוש בקרקע תוך התחשבות במרקם העירוני הקיים. התכנון מציג מרחב ציבורי נגיש וזמין תוך שמירה על ערכי טבע". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"לרמ"יגן יבנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...