הסדר החוב של קבוצת מור: המשך הפעלת הנכסים המניבים, השלמת בנייה של מאות יח"ד, מימוש קרקעות

מנהל ההסדר של קבוצת חנן מור אהוד גינדס חשף היום (ד') את הסדר החוב בבקשה לבית המשפט, במסגרת בקשה לכינוס אסיפת נושים לאישור ההסדר בתחילת מרץ. הבקשה מציעה להשלים בניית הפרויקטים באור עקיבא, חריש ומודיעין, המשך החזקת וניהול הנכסים המניבים בישראל ובמזרח אירופה, והמשך מדיניות מימוש הקרקעות שבה החלה הקבוצה

שיתוף הכתבה
חנן מור ודודו זבידה (אייל טואג, תומר לוי) חנן מור ודודו זבידה (אייל טואג, תומר לוי)

בקשה דחופה הוגשה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מטעם מנהל ההסדר של קבוצת חנן מור, עו"ד אהוד גינדס, בקשר לכינוס אסיפת נושים. בבקשה הוצג הסדר החוב, שבמרכזו  השלמת בנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור בפרויקטים באור עקיבא, חריש ומודיעין. מטרת הפעולות שמנה מנהל ההסדר היא מסירת דירות לרוכשים, שחרור ערבויות חוק המכר, לפרוע חוב מובטח ולשחרר עודפים. על פי הבקשה תכונס אסיפת הנושים האמורה עד ל-4 במרץ, ובהתאם מבקש עו"ד גינדס כי צו עיכוב ההליכים, שאמור היה לפוג היום, יוארך עד ל-10 במרץ.

עוד מוצע שימור הפעילות של הנכסים המניבים, המרכזים המסחריים בחריש ובמודיעין והמשך תשלומי המימון החלים עליהם. אלו, לפי הבקשה, מהווים עוגן משמעותי לקבלת תזרים מזומנים קבוע ושוטף, מאפשרים מימון בשיעורי ריבית נמוכים יותר, וכן יוצרים גמישות פיננסית, יציבות וערך לאורך זמן. כמו כן, הקבוצה תפתח ותנהל את פעילות המלון בפולין ונכסים במזרח אירופה.

עוד מוצעת הפחתה של מינוף וחוב בהיקף של מאות מיליוני שקלים שנלקח על ידי הקבוצה, לצורך רכישת קרקעות בתכנון, "וזאת על מנת לאפשר לקבוצה להקטין את הוצאות המימון השוטפות, לייצב את תזרים המזומנים וכן לעבות את ההון וליצור אפשרות לביצוע עסקאות חדשות וחזרה לצמיחה". לצורך כך, התוכנית כוללת תהליך, שביצועו כבר החל, של מימוש חלק ממלאי הקרקעות בתכנון, שלקבוצה אין כיום תזרים מזומנים שיכול לשרת את תשלומי המימון בגינן. במסגרתה זו כבר נמכרו הקרקעות בנס ציונה, רמת אפעלוחיפה. עוד נבחנת הכנסת שותף לחברה המחזיקה במקרקעין בבאר יעקב ל-221 דירות, וחובותיה מסתכמים ב-123 מיליון שקל.

עוד מוצע לממש זכויות בחברות הבנות בפרויקט דירה להשכיר בתל השומר לבניית 247 דירות, אשר כנגדו עומד חוב של 498 מיליון שקל להראל, פרויקט ברחוב טבנקין בגבעתיים לבניית 150 דירות, כנגדו עומד חוב ע"ס 220 מיליון שקל לבנק מזרחי ולקרן ריאליטי). גולת הכותרת הן כמובן קרקעות שדה דב, שבגינן חבה הקבוצה סך של כ-1.3 מיליארד שקל לקונסורציום ממנים בראשות בנק דיסקונט, אשר כוללת גם את חברת הביטוח הפניקס, בנק לאומי ובית ההשקעות מיטב.

בנוסף נבחנת המרה של החוב להון עבור הנושים ותוכנית התייעלות הכוללת מעבר ממשרדי החברה החדשים בבני ברק למשרדים צנועים יותר, וכן מיזוג בין החברות בקבוצה.

עו''ד גיא סרוסי (אילן אסייג)עו''ד גיא סרוסי (אילן אסייג)

עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא, המייצגים עשרות רוכשי דירות של חנן מור בפרויקט במודיעין, מסרו: "אנו מברכים על הגשת הסדר החוב לבית המשפט, וכן על החשיבות שנתן נאמן בית המשפט עו"ד אהוד גינדס לנושא הסדרת מסירות הדירות לרוכשי החברה כשהן ראויות וטובות למגורים. הנושא קיבל חשיבות מדרגה ראשונה כבר בסעיף 2 בבקשה. לא מדובר בדבר של מה בכך. נראה כיצד מתקדם הליך מסירת הדירות לרוכשים לאחר שפרויקט מודיעין קיבל בחלקו טופס 4 ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הסדר חובבית המשפט המחוזיחנן מור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...