אושר פינוי-בינוי להקמת 324 דירות ברמת אליהו בראשון לציון

התוכנית ביוזמת הוועדה המקומית ראשל"צ, כוללת הריסת 176 יח"ד והקמת שני מגדלים בני 27 קומות ו-4 מבנים בני 10 קומות. בנוסף יוקצו 400 מ"ר למסחר שישולבו כחזיתות מסחריות במבני המגורים

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בראשון לציון (אדר׳ ליאת איינהורן פנחס)הדמיה של התוכנית בראשון לציון (אדר׳ ליאת איינהורן פנחס)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, אישרה היום (ב') תוכנית להתחדשות עירונית במתחם "ש"י עגנון" בשכונת רמת אליהו בצפון ראשון לציון. את התוכנית יזמה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשל"צ.

התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 30.5 דונם, והיא ממוקמת בסמוך לכביש 4, מזרחית לרחוב מרדכי אנילביץ', צפונית לרחוב גולנקין, מערבית לרחוב ש"י עגנון, ודרומית לישיבת ההסדר "ראשון לציון". היא כוללת את הריסתן של 176 יחידות דיור שקיימות במקום ב-4 מבני רכבת ישנים, וב-3 מבני H, והקמתן של 324 יח"ד ב-2 מגדלים בני 27 קומות, וב-4 מבנים בני 10 קומות. 39 יח"ד יהיו קטנות בשטח כולל של עד 50 מ"ר ו-85 יח"ד יהיו בשטח כולל של עד 70 מ"ר.

בנוסף כוללת התוכנית גם 1.2 דונם עבור מבני ציבור, 400 מ"ר שטחי מסחר שישולבו כחזיתות מסחריות במבני המגורים, ו-7.5 דונם שטחים פתוחים. התוכנית גם משפרת את רשת הדרכים המקומית על ידי חיבור רחוב ש"י עגנון לרחוב מרדכי אנילביץ' ולרחוב תורה ועבודה המהווה ציר תנועה ראשי בשכונה. התוכנית נערכה על ידי אדר׳ ליאת איינהורן פנחס.

מתכננת מחוז מרכז במנהל התכנון, טלילה הראל, אמרה היום כי "מדובר בתוכנית ראשונה בשכונת רמת אליהו המאושרת בהתאם לתוכנית הכוללת להתחדשות שאושרה בשנת 2022 לשכונה. התוכנית מאפשרת התחדשות עירונית בבנייה מגדלית בשילוב בנייה מרקמית, תוך דגש על חיזוק ושמירה על מרחב ציבורי איכותי ומזמין". 

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך אמר כי ״אישור התוכנית, יאפשר לנו לבנות 324 יח"ד חדשות למען תושבות ותושבי העיר ובכך להגדיל את היצע הדירות שאנו מציעים בעיר. התוכנית תיתן גם מענה לחלק מבעלי הדירות המתפנים מהבניינים הסמוכים, שחלקם הינם בניינים ישנים ובחלקם אף מסוכנים למגורים. אני רוצה להודות לוועדת התכנון על אישור ההפקדה ועל הליווי והסיוע בפרויקטים המתרחשים בעיר״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתראשון לציוןהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשון לציוןרמת אליהו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...