המגדל של ישראל קנדה בצומת גלילות צומצם מ-80 ל-55 קומות, גם יח"ד קוצצו בחצי וילכו להשכרה

הוועדה המחוזית החליטה להפקיד את התוכנית למגדל בלו בכניסה הצפונית לתל אביב אך הורידה את מספר יחידות הדיור מ–315 בתוכנית המקורית ל-150, שכולן יוגדרו להשכרה בבעלות אחודה ל-20 שנה. הוועדה גם ביטלה חניות במפלס הקרקע וקבעה תקן חניה מועצם לאופניים

שיתוף הכתבה
הדמיה של מגדל בלו (משה צור אדריכלים)הדמיה של מגדל בלו (משה צור אדריכלים)

מגדל "בלו" בתל אביב של "ישראל קנדה" יצטמצם מ-80 קומות ל-55 קומות וכלל יחידות הדיור יצומצמו ל-150 וייועדו להשכרה. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה השבוע להפקיד את תוכנית מגדל "בלו" בתל אביב שעליה פורסם במרכז הנדל"ן. 

התוכנית שהוגשה על ידי עיריית תל-אביב וחברת "ישראל קנדה", הינה על שטח של למעלה מ-30 דונם, ממוקמת בצמידות למחלף גלילות בגבולה הצפוני של העיר תל אביב. בשטח זה הוקם לאחרונה פרויקט תעסוקה בן 8 קומות בשטח של למעלה מ-64,000 מ"ר, המאוכלס על ידי חברת WIX. 

הוועדה החליטה להפחית ממספר הקומות במגדל מ-80 קומות כפי שהתוכנית הוגשה ל-55 קומות. הצפי היה שהוועדה תאשר בין 55 ל-70. כמו כן, הורידה הוועדה את מספר יחידות הדיור מ–315 דירות בתוכנית המקורית ל-150. כלל הדירות יוגדרו להשכרה בבעלות אחודה למשך 20 שנה. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי תעסוקה ושטחים למבני ציבור שישולבו במגדל. 

הדמיה של מגדל בלו (משה צור אדריכלים)הדמיה של מגדל בלו (משה צור אדריכלים)

הוועדה גם ביטלה חניות ותחנות עצירה במפלס הקרקע, וכן קבעה תקן חניה מועצם לאופניים, וכן על שדרוג התכנון הנופי בסביבת המבנה, כדי לתת מענה  לתחבורה ציבורית וכלים דו גלגליים. כמו כן, הוועדה קבעה כי לשימושי התעסוקה לא יתווספו חניות כלל בשטח התוכנית, וכן קבעה תקן חניה מופחת לשימושי המגורים. התוכנית נערכה על ידי משרד משה צור אדריכלים .

כמו כן, לראשונה במחוז תל אביב, מאז אושרה החקיקה בנושא "ביטול עיקרי ושירות" שהוביל מטה התכנון הלאומי, בוטלה ההפרדה בין שטחים עיקריים ושטחי שירות, מה שיקצר את לוחות הזמנים בקבלת היתר. 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן: "הפקדת התוכנית היא סנונית ראשונה המכתיבה את ההתפתחות האינטנסיבית הצפויה סביב מחלף גלילות. הקמתו של הקו הירוק לצד פיתוח מערכות הסעת המונים מאפשרים לקדם באזור המחלף - מגדלי משרדים לצד פיתוח סוגי מגורים מכלילים ומענים ציבוריים נדרשים".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "הפרויקט סמוך ללב אזורי הפיתוח של צפון מחוז תל אביב ביניהם תוכנית חוף התכלת, איזור התעסוקה של הרצליה פיתוח ומרחב גלילות המתפתח. כל אלו מספקים לפרויקט אפשרויות פיתוח תוך הישענות על הקו הירוק של הרכבת הקלה שנמצא בהקמה בימים אלו ויאפשרו לשפר משמעותית את ההגעה בתחבורה ציבורית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבעיריית תל אביבישראל קנדההוועדה המחוזית תל אביבהשכרה לטווח ארוך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...