משרד האוצר יוזם: קיבוע מס הרכישה הגבוה על משקיעים באמצעות חקיקה

על פי תזכיר החוק שהופץ הלילה להערות הציבור, מטרת קיבוע שיעור מס הרכישה של דירה שניה ומעלה על 8% היא המשך מיתון רכישת הדירות מצד משקיעים, והמשך מגמת ירידת המחירים בשוק. על פי דברי ההסבר, ייקור מס הרכישה בנובמבר 2021 "טרם השיג את מטרתו. במטרה למתן את הביקוש לרכישת דירות בידי משקיעים ולסייע בבלימת עלייה פוטנציאלית של מחירי הדיור, מוצע לעגן את שיעורי מס הרכישה כהוראת קבע"

שיתוף הכתבה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

הצעת חוק חדשה שהופצה אמש (ג') לקראת חצות להערות הציבור, מבקשת לקבע בחוק את שיעורי מס הרכישה הגבוהים על דירה שניה ומעלה, זאת על מנת להמשיך ולמתן את שיעורי הביקוש לדירות מצד רוכשי דירות להשקעה, וכך להמשיך במגמת ירידת מחירי הדיור שהחלה בשנה האחרונה. נזכיר כי על פי מדרגות מס הרכישה העדכניות שפורסמו אתמול על ידי רשות המסים, על רכישת "דירה נוספת" (שאינה יחידה),ייגבה 8% מס מהשקל הראשון, ועד לחלק השווי שעד 6,055,070 שקל. על החלק שמעל סכום זה, ישולם 10% מס.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "בתיקון מס' 98 לחוק מיסוי מקרקעין , הועלו שיעורי מס הרכישה על דירה שניה עד לסוף שנת 2024 במטרה למתן את הביקוש לרכישת דירות בידי משקיעים ולסייע בבלימת עליית מחירי הדירות. ניסיון זה טרם השיג את מטרתו למתן את מחירי הדירות ולכן במטרה למתן את הביקוש לרכישת דירות בידי משקיעים ולסייע בבלימת עלייה פוטנציאלית של מחירי הדיור, מוצע לעגן את שיעורי מס הרכישה כהוראת קבע".

עוד נכתב בהצעה כי "ניסיון העבר מלמד כי אוכלוסיית המשקיעים בשוק הדיור מושפעת מאוד משינויים באחוז מס הרכישה על דירה שניה ומעלה. זאת, היות ורכישותיהם מהוות על פי רוב נכסים להשקעה. כך לדוגמא, אחוז עסקאות המשקיעים בשוק הדיור בין שנת 2021-2020 עלה מ-13.6% לכ-20% בפרק זמן של שנה, לאחר שהופחת מס הרכישה על משקיעים, והמשיך לעלות משמעותית לאחר שהוכרזה העלאת המס ב-2022, עד לכ-28.6% מהעסקאות בשוק, זאת עד למועד עליית המס בפועל, שלאחריו התמתנו משמעותית שיעור המשקיעים בשוק.

"בנוסף, בשל הוראות שונות בדיני המס המיסוי החל על רווחים שוטפים מהשקעה בדירות מגורים הוא נמוך באופן יחסי להשקעות אלטרנטיביות".

שינוי זה מתווסף להצעה נוספת לתיקון חקיקה, לפיה יבוטל החישוב הלינארי המוטב של מס השבח במכירת דירות מגורים, למחזיקי שתי דירות ומעלה.

  

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורמשרד האוצרמס רכישהמיסוי מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...