אושרה הקמת שכונה חדשה בצפון-מזרח חדרה עם 420 דירות

הוועדה המחוזית חיפה אישרה את התוכנית של רמ"י, שכוללת הקמת 8 בניינים בני 9-15 קומות, 200 מ"ר למסחר ומבני ציבור. בחדרה מקודמת בנייה נרחבת כחלק מתוכנית המתאר לפיה האוכלוסייה צפויה לגדול ל-250 אלף עד 2040

שיתוף הכתבה
חדרה (שאטרסטוק) חדרה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות רות שוורץ חנוך, אישרה תוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקמת שכונת מגורים חדשה בצפון-מזרח העיר חדרה בשטח כולל של 26 דונם. 

התוכנית ממוקמת בין רחוב בר אילן ממערב, רחוב השלום מדרום, אולפנה "בני עקיבא, מבשרת בלוך" מצפון, ושכונת הפרפרים ממזרח. היא כוללת את הקמתן של 420 יחידות דיור ב-8 בניינים בני 9-15 קומות. 84 יח"ד יוקצו עבור דירות קטנות בגדלים של 60-80 מ"ר.

בנוסף התוכנית מקצה שטח של 1.6 דונם לטובת הקמת מבני ציבור, בהם 3 כיתות גן, 3 כיתות מעון, מועדון נוער, ו-200 מ"ר לשטחי מסחר שישולבו בקומת הקרקע של אחד ממבני המגורים. במרכז המתחם יוקם שטח ציבורי פתוח על שטח של כ-5 דונם, שיהווה ריאה ירוקה סביבה ייבנו מבני המגורים. 

התוכנית כוללת גם חיבורים לרחובות קיימים וכן הקמת שבילי אופניים עד השטחים הפתוחים בשכונת "הפרפרים". התוכנית נערכה על ידי משרד אדריכלים רווה לונדון.

מתכנן מחוז חיפה במנהל התכנון, רונן סגל, אמר היום כי "מדובר בתוכנית המציעה ניצול יעיל יותר של קרקע המאושרת לפיתוח. התוכנית מאפשרת הגברת זכויות בניה מצפון לרחוב השלום, שייתן מענה משמעותי לתוספת יחידות דיור, שטחי מסחר ושטחי ציבור". 

בעיר חדרה צפויים לצאת לדרך בשנים הקרובות פרויקטים רבים של נדל"ן למגורים, כשבין היתר, מקדמת החברה הכלכלית חדרה תשעה הסכמי פיתוח מול בעלי קרקעות פרטיות בעיר, לצורך קידום בנייה למגורים בהיקף כולל של 18 אלף יחידות דיור, על שטח של כ-4,000 דונם. כשליש מהקרקעות כבר מצויות בשלבי קידום קרקע ותכנון מפורט. הבנייה הנרחבת בעיר מקודמת כחלק מתוכנית המתאר של העיר ל-2040, שלפיה צפויה אוכלוסיית העיר לגדול פי 2.5 - מכ-100 אלף תושבים כיום ל-250 אלף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהחדרהרות שוורץרמ"
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...