משרד השיכון מקדם: 20 אלף פועלים זרים נוספים יגיעו במסלול מהיר מחוץ להסכמים הבילטרליים

מנכ"ל משרד המשרד הודיע כי בשבועות הקרובים תובא לאישור הממשלה הצעה להגדיל את מכסת העובדים הזרים מ־50 ל־70 אלף. עם זאת בהתאחדות הקבלנים אומרים שהפתרון למשבר כח האדם עוד רחוק: "לא ברור מתי ההצעה תאושר; התהליך ייקח חודשים רבים"

שיתוף הכתבה
שר השיכון של סרי לנקה פרננדו ארונדיקה הון, ומנהלת אגף בכיר לתכנון אסטרטגי ומדיניות במשרד השיכון, מיכל ארן (משרד הבינוי והשיכון) שר השיכון של סרי לנקה פרננדו ארונדיקה הון, ומנהלת אגף בכיר לתכנון אסטרטגי ומדיניות במשרד השיכון, מיכל ארן (משרד הבינוי והשיכון)

משרד הבינוי והשיכון מקדם החלטת ממשלה חדשה, לפיה תוגדל מכסת העובדים הזרים מ־50 ל־70 אלף איש, כאשר 20 אלף העובדים שנוספים יגיעו גם הם במסלול פרטי מהיר, כלומר מחוץ להסכמים הבילטרליים. כזכור, בחודש נובמבר הוחלט להגדיל את מכסת העובדים הזרים מ־30 ל־50 אלף, ולאפשר ל-10,000 מהם להגיע במסלול הפרטי. אם אכן תאושרת ההצעה, יגדל חלקם של העובדים שיגיעו מחוץ למסלול הבילטרלי ל-30 אלף. כך חשף לפני מספר ימים מנכ"ל המשרד, יהודה מורגנשטרן, בראיון שהעניק ל"כלכליסט". עם זאת מבדיקת מרכז הנדל"ן עולה כי עדיין לא ברור מתי תובא ההצעה לאישור הממשלה.

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ אמרו כי לא ברור מתי ההצעה תאושר, וכי הפתרון למשבר כח האדם בענף - עוד רחוק. "שמחנו לשמוע השבוע שבעקבות סדרה ארוכה של פגישות מקצועיות שקיימה ההתאחדות עם בכירי הממשלה, החליט מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון להביא לממשלה הצעה להגדיל את מכסת העובדים הזרים לענף מ-50,000 ל-70,000. עם זאת, ההצעה טרם הובאה לממשלה ולכן לא ברור מתי תאושר. אם וכשהיא תאושר, התאחדות הקבלנים תפעל מול הגורמים הרלוונטיים כדי למלא את המכסה החדשה במהירות, אך בנתונים הנוכחיים ברור כבר שהתהליך הזה ייקח חודשים רבים", נכתב בהודעה שהוציאה היום (ד') ההתאחדות.

עם זאת, נכתב, "הפתרון למחסור בכוח האדם בענף רחוק. המדינה אישרה להביא בשלב ראשון רק 10,000 עובדים במסגרת שאיננה בהסכמים בליטראליים אולם חייבה את הענף להעביר את כל העובדים גיוס ומיון מסודר שמבצעת התאחדות הקבלנים. הליך הגיוס והמיון במסגרת ההסכמים הבילטרליים טרם התחיל. ההערכה שלנו היא שבמהלך השבועות הקרובים יגיעו רוב העובדים מתוך ה-10,000 הראשונים, אך יש יותר מ-90,000 עובדים חסרים".

בימים הקרובים: מיונים למעל 3,000 עובדים מסרי לנקה

משלחת מקצועית של משרד הבינוי והשיכון נמצאת השבוע בביקור רשמי בסרי לנקה, במסגרתו מתקיימים מיונים לאלפי עובדים חדשים המיועדים לענף הבנייה בישראל. המשלחת מקיימת פגישות מקצועיות במטרה לקדם שיתופי פעולה בתחום הבנייה, ותלווה את הליכי המיון לעובדים לענף הבנייה, שנרשמו והביעו רצון להגיע לעבוד בישראל. זו הפעם הראשונה שמתקיימים מיונים מסוג זה מטעם ישראל בסרי לנקה.

את המשלחת מובילה מנהלת אגף בכיר לתכנון אסטרטגי ומדיניות במשרד הבינוי והשיכון, מיכל ארן, שנפגשת בנושא בין היתר עם שר העבודה וכוח העבודה הזר של סרי לנקה, מנושה נאנאיקרה, ושר השיכון של סרי לנקה פרננדו ארונדיקה הון.

בימים הקרובים יתבצעו מיונים למעל 3,000 עובדים מסרי לנקה, שיתקיימו באחריות התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ובמהלכם תיבדק יכולתם המקצועית של העובדים במטרה לוודא כי אכן הינם בעלי רקע בתחום הבנייה. מיונים אלו מצטרפים למיונים נוספים שהחלו בשבוע שעבר בהודו, במסגרתם מוינו 5,000 עובדים חדשים. בשבועות הקרובים צפויים להתקיים מיונים נוספים במדינות נוספות כגון הודו ואוזבקיסטן. 

מנהלת אגף בכיר לתכנון אסטרטגי ומדיניות, מיכל ארן, אמרה היום כי "המשלחת היא חלק מסל כלים רחב שהמשרד עובד עליו בתחום העובדים הזרים. אני צופה שהמיונים שהתקיימו בשבוע שעבר בהודו, יחד עם המיונים שיתקיימו השבוע בסרי לנקה ובשבוע הבא באוזבקיסטן, יביאו אותנו להשלמה המכסה (של 10,000 עובדים חדשים, ר"ל),ולכן התחלנו כבר לעבוד על הצעת החלטה חדשה בנושא להגדלה נוספת של המכסה. חשוב להודות לכלל הגורמים הרלוונטיים שמסייעים בנושא: רשות האוכלוסין וההגירה, משרד החוץ, התאחדות הקבלנים ותאגידי כוח האדם הזר לבנייה בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןעובדים זריםמשרד השיכוןמשרד השיכון והבינויהתאחדות הקבלניםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...