תוכנית הענק ל-8 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר בנתניה אושרה סופית: "תהפוך למטרופולין השרון"

אזור התעסוקה המטרופוליני של נתניה אושר סופית לאחר שוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית דחתה פה אחד את ערעור מועצת חוף השרון הסמוכה, שטענה לפגיעה ודרשה תוכנית מתוקנת. האזור מתפרש על 7 מתחמי תכנון צפוי להיות הגדול במרכז, ולספק עשרות אלפי מקומות עבודה

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה (דוברות עיריית נתניה)הדמיה של תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה (דוברות עיריית נתניה)

התוכנית לאזור התעסוקה המטרופוליני הענק בנתניה שיכלול יותר מ-8 מיליון מ"ר למסחר ותעסוקה ואלפי מקומות עבודה - עולה שלב. זאת לאחר ששלשום (ג') דחתה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, את הערר על התוכנית, שהגישה מועצת חוף השרון הגובלת בנתניה. כעת ניתן יהיה לקדם תוכניות בנייה בסמכות הוועדה המקומית, ובכך צפויים להתקצר משמעותית הליכי התכנון.

התוכנית, ביוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית נתניה, אושרה למתן תוקף בחודש מרץ השנה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז. תוכנית זו היא אחד הנדבכים המרכזיים בתוכנית המתאר הכוללת של נתניה, נת/2035, שהופקדה ביולי 2021. התוכנית הכוללת לעיר עתידה להוסיף לה עשרות אלפי יחידות דיור, וכן להכפיל את שטחי התעסוקה של נתניה, תוך הגדלת השטחים המיועדים למוסדות ציבור. 

מועצות חוף השרון טענה בערר שהגישה כי הפגיעה מהתוכנית באה לידי ביטוי "בהיקפי הבינוי המבוקשים וגובהם, בתכנון התחבורתי הלקוי הנלווה לכך, בפתרונות הניקוז המוצעים, וכן בסתירה מהותית בין הוראות התוכנית להוראות חוק התכנון והבנייה ". 

המועצה סברה שדין התוכנית להתבטל ולעבור הליך של תכנון מחדש בצורה "שפויה ומידתית יותר בתיאום עם הרשויות הגובלות על מנת ליצור תכנית חדשה אשר תטיב עם כל המרחב". עם זאת הוועדה דחתה את הערר פה אחד: "לאחר עיון במכלול כתבי הטענות שהוגשו, שמיעת טענות הצדדים בדיון שהתקיים והתייעצות פנימית, החלטנו פה אחד לדחות את הערר". 

מיועד להיות אזור התעסוקה הגדול במרכז

אזור התעסוקה מתפרש על פני כ-5,200 דונם, ומיועד להיות אזור התעסוקה הגדול במרכז. הוא ממוקם מזרחה לכביש החוף ומערבה משכונות המגורים החדשות, כך שהוא מוקף משני עבריו במגורים ונחצה ע"י מסילת הרכבת הכבדה. וכולל בתחומו 3 תחנות רכבת (קיימות ומתוכננות).

הדמיה של תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה (דוברות עיריית נתניה)הדמיה של תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה (דוברות עיריית נתניה)

התוכנית מתפרסת על שכונות (מתחמים): קריית אליעזר, ברכת חנון, קריית ספיר, קריית יהלום, שד' לנטוס, רצועת האמצע ופארק המדע. האזור המטרופוליני כולל גם רשת תחבורה ציבורית בעיר ומחוץ לה. לצד יצירת מקומות תעסוקה במרחב השרון מצופה שהתוכנית תפחית באופן ניכר את הגודש בצירי התנועה ממרחב נתניה, חדרה וחיפה דרומה. 

התוכנית הינה תוכנית כוללנית המציעה כ-8 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה, מסחר וציבור בשבעה מתחמי תכנון, ומאפשרת בנייה של עד 40 קומות לצד בניינים בני 8 קומות, בהתאם למתחם. עם דחיית הערר, ניתן יהיה לקדם תוכניות בנייה בסמכות הוועדה המקומית, ובכך יתקצרו משמעותית הליכי התכנון.

הדמיה של תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה (דוברות עיריית נתניה)הדמיה של תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה (דוברות עיריית נתניה)

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר אמרה כי היא "מברכת על החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שדחתה את הערר וקיבלה את תוכניתי להקמת אזור תעשייה מטרופוליני. נתניה חזקה לעתיד היא נתניה חזקה כלכלית, ולכן אמשיך לפתח אזורי תעסוקה ברחבי העיר. נשקיע בפיתוח כלכלי-עסקי, רצועת אזורי התעסוקה בעיר תהווה אזור תעשייה מטרופוליני ותגדל מ-1.5 מיליון מ"ר תעסוקה ללמעלה מ-8 מיליון מ"ר תעסוקה, שיוסיפו עשרות אלפי מקומות עבודה ברחבי העיר.

"מבקרים ייהנו מעירוב שימושים, מסעדות, משרדים, תחבורה ציבורית מתקדמת, כולל רכבת קלה שתחבר את נתניה לערים שכנות כמו הרצליה וכפר סבא. אזור התעשייה, שמפחית פקקים ועומסי תנועה, מייצר הזדמנויות חדשות לחברות הייטק וגופים גדולים לעבור לנתניה, ולמשוך אוכלוסייה חזקה ומבוססת. המשמעות היא שנתניה תהפוך למטרופולין של השרון, היצע התעסוקה יגדל דרמטית ויהיה יותר קל למצוא תעסוקה בעיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהעיריית נתניהמרים פיירברגרמ"ינתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...