אושרה להפקדה: תוכנית פינוי-בינוי של כ-3,000 יח"ד בקריית גת

התוכנית משתרעת על פני 175 דונמים ותכלול 36 מבנים חדשים, לצד שטחים ציבוריים ושטחי מסחר • אחת ממטרותיה: לחבר בין שכונות דרום העיר לבין חלקה הצפוני

שיתוף הכתבה

מתחם ענק לפינוי-בינוי בקריית גת יחבר בין שכונותיה הישנות לשכונות החדשות: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) החליטה בשבוע שעבר להפקיד תוכנית המתפרסת על שטח של 175 דונם בצפון העיר, בסמוך לרחוב שבטי ישראל ומדרום לכביש 35 ולשכונת כרמי גת. 

התוכנית כוללת 2,728 יחידות דיור, שייבנו ב-36 בניינים – כמה מהם בני 12-10 קומות וכמה גבוהים יותר, בני 24-20 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, 546 יהיו דירות קטנות. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת 17.5 דונם עבור מבני ציבור, 42 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים בסמיכות לנחל נעם מצפון ובין מבני המגורים, ו-4500 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, שייבנו כחזית מסחרית ברחוב שבטי ישראל. חזית זו תהווה ציר מסחרי שיחל ברחוב הראשי של העיר, שדרות לכיש וימשיך אל מתחם "שער העיר" המייצר כניסה חדשה לקריית גת. 

כיום מצויים במתחם 20 מבני מגורים ובהם 372 יחידות דיור, במצב פיזי ותחזוקתי ירוד, שיפונו במסגרת הפרויקט. כמו כן יש בו 11 חנויות, בתי כנסת, מועדון לבני העדה האתיופית ושטחים פתוחים אשר ננטשו או הוזנחו עם השנים.

מלבד מבנים, נמצא במתחם שטח של יזם פרטי - דבר שמאפשר התחדשות עירונית במתווה של בינוי-פינוי-בינוי. על כך מרחיבה הודעת מנהל התכנון : "בשלב הראשון יבנה היזם על קרקע פנויה במתחם שנמצאת בבעלותו, וכך תיווצר התנעה ליתר שלבי הפרויקט, אשר כוללים פינוי הדיירים לבתי הקבע החדשים ובמקביל שיווק הדירות לאוכלוסייה חדשה והקמת יתר חלקי המתחם". 

עוד נכתב בהודעה כי תכנון המתחם נערך מתוך כוונה לחזק את החיבור העירוני לשכונות הקיימות וליצור רצף של הבינוי העירוני. על כן הבנייה הנמוכה יותר שולבה בעיקר ברחובות המשניים, תוך יצירת חזית בנויה לרחוב שבטי ישראל. כמו כן, במסגרת התכנית יוקמו חיבורים של שבילי אופניים והולכי רגל למערך השבילים העירוני המקשר בין השכונות הקיימות, בין תחנת הרכבת מדרום ובין שכונת כרמי גת מצפון. 

התכנית קודמה על ידי עיריית קריית גת, מנהלת ההתחדשות העירונית והיזמים 'אפיק הירדן' ו'קוטלר גת', ותוכננה ע"י חברת ד.ס. בניין ערים, אדריכלים ומתכנני ערים. היא מצטרפת לתוכניות נוספות של פינוי-בינוי בעיר, אשר כמה מהן נמצאות בתהליכי תכנון ואחרות כבר בביצוע. 

המנהלת להתחדשות עירונית בקריית גת וחברת עמידר מעורבות גם הן בתוכנית, וערכו סקר חברתי מעמיק ומקיף שמיפה את האוכלוסיות ואת צורכיהן ובכך סייע לצוות התכנון ליצור מענה לסוגיות השונות, כגון שילוב מבני רווחה וקהילה ויצירת מקומות מפגש בפארקים השונים.

יו"ר הוותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אריאל יוצר, ציין כי "הוועדה הצטרפה לתנופת הבנייה בקריית גת והביאה לדיון תוכנית מרשימה לפינוי-בינוי במתחם שבטי ישראל. התוכנית החדשה מחברת בין השכונות הוותיקות לבין שכונת כרמי גת, וצפויה להביא לשיפור איכות החיים של האוכלוסייה המתגוררת בשכונה".

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "התוכנית צפויה להביא לשינוי ברקמה העירונית הקיימת תוך שדרוג ושיפור איכות חייהם של תושבי המתחם. לתוכנית חשיבות קריטית להחייאת מרחב הכניסה הראשי לעיר קריית גת וליצירת מקומות תעסוקה לאוכלוסייה ההולכת וגדלה, ומעבר לכול היא דואגת לביטחון הדיירים במתחם, שגרים היום במבנים לא בטוחים מפני רעידות אדמה וטילים".

כזכור, בראיון שקיימנו בחודש דצמבר האחרון עם ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי, הוא הלין על הכמות העצומה של הדירות שנבנות בעירו ואמר כי הן רק מעמיקות את הגירעון של העיר, אבל אמר גם כי הוא "הולך עם הקדוש ברוך הוא - וככתוב, ישראל נקנית בדם, יזע, דמעות וגירעונות תקציביים". הנה עכשיו עוד 3,000 דירות יתווספו לעיר העמוסה ממילא. 

צפו בראיון:

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אריאל יוצרחיים אביטןעיריית קריית גתותמ"לפינוי בינוי עמידר החדשהאבירם דהריד.ס בניין ערים ומתכנני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...