הייטקיסטים? תקנות חדשות ימנעו מכם לזכות בשכירות ארוכת טווח מוזלת

פורסמו להערות הציבור טיוטת תקנות המשלבות לראשונה פרמטר של מבחן הכנסה כתנאי לזכאות לקבלת שכירות ארוכת טווח מוזלת. זוגות יצטרכו להוכיח רמת הכנסה שאינה עולה על 75% מעל רמת השכר הממוצע. החוק כיום מחייב כל מיזם התחדשות ארוכת טווח להקצות 20% מהדירות להשכרה בתעריף מוזל. שר השיכון: "מדייקים את היכולות לספק דיור להשכרה במחיר מופחת למי שבאמת זקוק לכך"

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, פרסם להערות הציבור תקנות חדשות, אשר משלבות לראשונה פרמטר של מבחן הכנסה לשם קביעת זכאות לדיור בשכירות ארוכת טווח במחיר מופחת. הטיוטה פורסמה באתר החקיקה הממשלתי, ותהיה פתוחה להערות הציבור עד ל-10 בינואר (כולל).

על פי הקריטריונים המוצעים, מי שיבקש להשתתף בהגרלה להשכרת הדירות בתעריף המוזל במיזמי ההשכרה הממשלתיים, יצטרך להוכיח רמת הכנסה ממוצעת ברוטו שאינה עולה על 20% מעל השכר הממוצע במשק במקרה של יחיד, ואשר אינה עולה על 75% מעל השכר הממוצע במקרה של זוג או יחיד עם ילד.

לקריאת טיוטת התקנות.

על פי התקנות, מי שיבקש לגשת להגרלה לשכירות מוזלת, יצטרך להציג אסמכתאות לפיהן הכנסתו הממוצעת ברוטו, לאורך ששת החודשים העוקבים שקדמו להגרלה, לא עלתה על הרף העליון. מדובר בשינוי משמעותי לעומת המצב הקיים כיום, בו הזכאות להשתתפות בהגרלה לשכירות מוזלת פתוחה בפני כלל חסרי הדירה הנשואים, וכן בפני יחידים שגילם עולה על 35.

בהודעה שפרסם משרד השיכון נכתב כי "בתקופה האחרונה התקיימה במשרד עבודת מטה מעמיקה בנושא, בסופה הוחלט על עדכון ואישור של סדרת תקנות המסדירות את תחום הזכאות לקבלת שכירות מוסדית לטווח ארוך במחיר מופחת. סט תקנות ראשון העוסק בכללי ההגרלות פורסם לפני מספר שבועות, וסט שני העוסק במבחן ההכנסה פורסם בימים האחרונים".

ההגרלות - בהתאם לכללים אחידים ומנגנוני פיקוח ובקרה

על פי החוק יזם שקיבל היתר להקמת פרויקט שיחידות הדיור בו מיועדות להשכרה לטווח ארוך, מחויב להשכיר כ-20% מיחידות הדיור באותו פרויקט במחיר מופחת, הנמוך בכ-20% ממחיר השכירות המקובל בשוק באותו אזור. הזכאים יכולים להתגורר בדירות אלו בהתאם להגרלות המתקיימות לשם כך. התקנות החדשות יחולו לאחר אישורן על יחידות דיור המיועדות לשכירות ארוכת טווח במחיר מופחת.

בהודעת המשרד נכתב כי "הביקוש ליחידות דיור שמושכרות לטווח ארוך הוא גדול, וגדול במיוחד כשמדובר בדירות המושכרות לטווח ארוך במחיר מופחת שהוא כאמור נמוך בכ-20% ממחיר השכירות המקובל בשוק. הוספת ''מבחן ההכנסה'' החדש תבטיח שהציבור הרלוונטי ייהנה מההטבה"

בנוסף לכך כוללות התקנות כללים לרשויות המקומיות לעריכת ההגרלות, "כך שחלוקת הדירות המיועדות להשכרה במחיר מופחת תהיה שיווניות והוגנת תוך שניתנת הזדמנות אמיתית לכל זכאי להתמודד על קבלת דירה", לשון ההודעה. בין הכללים נקבעה חובת נוכחות של מפקח, זמני הרשמה ופרסום הודעות ועוד, כך שההגרלות הנערכות על ידי הרשויות המקומיות, שבתחומן נמצאים הפרויקטים שמיועדים להשכרה לטווח אורך, יפעלו בהתאם לכללים אחידים ומנגנוני פיקוח ובקרה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "סדרת התקנות החדשות שפרסמנו ונפרסם בקרוב, מדייקות את היכולות לספק דיור להשכרה במחיר מופחת למי שבאמת זקוק לכך. אין זה מספיק שנייצר פתרונות דיור מגוונים, חובה עלינו לדאוג שהם יתנו את המענה לאוכלוסייה עבורה הם נוצרו. נמשיך בפיתוח מענים לצרכי כלל הציבור, תוך בדיקה מתמדת שהם אכן מקיימים את מטרתם".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן הוסיף כי "קידום שוק השכירות המוסדי, והפיכתו לזמין יותר הוא בעל פוטנציאל להשפיע על כלל שוק השכירות, שחווה תנודות משמעותיות בתקופה האחרונה"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירות ארוכת טווחמשרד השיכוןשר השיכוןיצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...