1,650 דירות ב-7 מגדלים של עד 40 קומות: אושרה הפקדת תוכנית הענק בבת ים

התוכנית, שמקודמת ע"י עיריית בת ים והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במתחם חלמית על גבול ת"א, תכלול הריסת 400 יח"ד ובניית 7 מגדלים ו-13 מבנים עד 10 קומות. בנוסף יוקצו 25 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
 הדמיה של תוכנית ההתחדשות בבת ים (משרד האדריכלים HQ) הדמיה של תוכנית ההתחדשות בבת ים (משרד האדריכלים HQ)

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה היום (ג') להפקיד תוכנית ענק להתחדשות עירונית במתחם "חלמית" בצפון מזרח בת ים, בגבול עם תל אביב, המקודמת על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית בת ים והמנהלת העירונית. 

התוכנית כולה מתפרשת על שטח כולל של 92 דונם, וממוקמת דרומית לרחוב המחרוזת, צפונית לרחוב הגיבורים, ומערבית לאיילון, וכן נמצאת בקרבת תוואי רכבת ישראל ותחנת המטרו העתידית בבי"ח וולפסון. התוכנית כוללת את הריסתן של 400 יחידות דיור בכ-30 מבני מגורים ישנים בני 4 קומות, ובנייתן של 1,654 יח"ד, שיוקמו ב-7 מגדלים בני 25-40 קומות, ועוד 13 מבנים מרקמיים של עד 10 קומות. מתוך כלל היח"ד, 590 יוקצו לטובת דירות קטנות. 

במגדלים הסמוכים לכיכר תחנת המטרו העתידית ונתיבי איילון, ישולבו שטחי תעסוקה בהיקף של 18,000 מ"ר ו-5,000 מ"ר שטחי מסחר שיהוו חזיתות מסחריות לכיוון הכיכר העירונית, ולאורך רחובות חלמית והמחרוזת. כמו כן, התוכנית מקצה שטחים למבני ציבור בהיקף של כ-70,000 מ"ר שישמשו בין השאר לטובת הקמת בתי ספר וגני ילדים, 4,600 מ"ר שטחי ציבור שישולבו במבני המגורים, וכ-22 דונם של שטחים פתוחים. 

 התכנון המוצע של תוכנית הענק בבת ים (משרד האדריכלים HQ) התכנון המוצע של תוכנית הענק בבת ים (משרד האדריכלים HQ)

במסגרת התכנון נעשה שימוש ברישום תלת מימדי, על מנת לאפשר פיתוח שטחים פתוחים ציבוריים מעל לקרקע ושימוש לחניה פרטית מתחת לקרקע, וניצול גגות המבנים לטובת שימושים ציבוריים וסביבתיים כמו ניהול מי נגר, יצירת אנרגיה סולארית וגינות לשימושים הציבוריים. 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן, אמר היום כי "בת ים מתקדמת לעידן של תוכניות התחדשות מתחמיות גדולות. תוכנית חלמית משלבת עשרות אלפי מטרים של מבני ציבור, בניינים גבוהים של 45 קומות לאורך ציר איילון ובניינים מרקמיים בשכונה עצמה. התוכנית תהפוך את אזור חלמית לאזור מתחדש ומועצם המשלב מגורים מסחר ותעסוקה". 

 מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן-אליעזר, אמר כי "התוכנית מייצרת מתחם אינטנסיבי בעירוב שימושים התואם את מיקומו האסטרטגי ותומך את רחוב המחרוזת כרחוב פעיל המקשר בין תחנת המטרו לבין התוואי האדום של הרכבת הקלה. כמו כן התוכנית משפרת את הקישוריות למרקם העירוני הסובב תוך הוספת רחובות נעימים להליכה ורכיבה על אופניים".

 מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר אמר כי "התוכנית מחדשת מתחם רחב היקף ומשמעותי מאוד, שיהווה מעתה שער כניסה חדש לעיר. בת ים ממשיכה גם בשנה זו בתנופת ההתחדשות, והתוצאות כבר ניכרות. עבודה משותפת טובה עם העירייה והמינהלת העירונית, הנמצאת בקשר ישיר עם הדיירים, הם הבסיס להצלחה של כל מיזם כזה, כפי שנוכחנו גם הפעם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתעיריית בת יםבת ים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...